Subutex-vyléčení
máma
Náš syn 24let, si moc přeje vyléčit se ze závislosti na Subutexu, který již bere několik let i injekčně. Pět let bydlel s přítelkyní. Dnes je zpátky doma. Vidíme na něm přesně ty ukázkové příznaky braní této drogy jak se to uvádí v odborných textech. Již několikrát se pokoušel abstinovat, chodil i na skupiny. Avšak nezvládl to. Moc bychom mu jako rodiče chtěli pomoci dokud sám má tak velký zájem o vyléčení.. Nevíme, jakého by měl navštívit lékaře psychiatra nebo terapeuta aby mu pomohl a poradil. On sám by chtěl zkusit sestupným užíváním braní úplně vysadit. Ale dá se to zvládnout v domácím prostředí? Jak můžeme jako rodiče pomoci? Co následné deprese a ostatní s tím související potíže? Doporučíte nám prosím nějakého odborníka, který našemu synovi pomůže vysadit a následně pomůže po psychické stránce ? Jsme z Prahy 4. Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud selhali ambulantní pokusy o léčbu, viděl bych jako variantu léčbu ústavní. Syn rozhodně není experimentátor, závislost se rozvíjela mnoho let, zneužívá opioidy injekčně, ... Léčbu mu rádi zprostředkujeme, pokud se obrátí na kontaktní centrum, které sídlí v Osadní ulici č.p. 2, kolegové mu rádi pomohou takovou léčbu zařídit. Pokud by o to nestál, nebo ústavní léčbu odmítal, je také možnost, intenzivní ambulantní léčby (celodenní pobyt, vysazení předtím optimálně na detoxifikačním odd.) Na možnosti se může informovat v Denním stacionáři, Janovského 26, Praha 7. Poslední variantou je substituční léčba, v tomto případě asi s dohledem nad způsobem užívání, možností je buď subutex a nebo metadon, doporučoval bych se obrátit na centrum metadonové substituce. Kontakty najdete na našich stránkách (www.sananim.cz), na CMS pak na www.dropin.cz.