pervitin
yxtina
Dobrý denp.Geblerová,,jsem tu zas,nezlobte se,,stále marodím,tak nikam zatím nemohu k psychologovi.Opět se stala změna,,Patrik byl na ubytovně 2 dny a přišel domů s tím,že má bolesti jater,tak jsme ho odvezli do nemocnice,kde leží na infekčním oddělení.Včera mi řekl,že než se vrátit zpět na ubytovnu,že tam prej,,chcípne,,..tak se raději půjde léčit!!!!Nehce tam být,nechce tam spát sám,prý se bojí,prý to nezvládá,,,řekla jsem mu,že ho domů nepustím,že bychom byli tam kde předtím,že musí sám ted začít se sebou něco dělat,že pokavad teda chce se jít léčit,pomohu mu,jinak at neočekává pomoc.Nemá peníze,nic,tak si myslím,že to i s tou nemocnicí zahrál,aby měl kde být,co jíst,atd.I když nepopírám,že problémy s játry a bolesti má.Ta jsem dnes obvolala několik komunit a léčeben,,všude mi řekli,že musí projít detoxem a pak eventuelně ještě chvíli počkat,nebo být chvíli PL Cervený dvůr.Nevím,nevím,zda s tím bude souhlasit,je ochotný jít do komunity,ne do psychiatrické léčebny-prý je to blázinec a bude ještě větší blb než je.Zítra za ním jdu a řeknu mu,že musí projít detoxem a pak že může do komunity.Moc tomu ted nevěřím,protože do toho detoxu on moc nehce,no nevím.Jestli se to vše opět zvrátí a Patrik si to rozmyslí,asi ho domů nepustím.Paní vedoucí z ubytovny mi říkala,že brečel celou noc,že tam nehce být,že ho slyšeli až na chodbu.Bože,bože,kdy tohle všechno skončí?,,,psala jsem e-mail i k vám do nějaké komunity,byko tam sananim.Tam asi nepochodím,nevím.Mějte se krásně a díky za vše,,s pozdravem Alena.

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, myslím, že jste udělala, co bylo třeba - Patrikův návrat domů jasně podmínila nástupem do léčby. Pokud bude chtít zpět, ví, co pro to musí udělat. Jinak pro Vaší informovanost, co je třeba udělat před nástupem do léčby: je pravda, že vždy musí projít detoxem, to je bezpodmínečné, aby se tělo od drog vyčistilo. Pak záleží na tom, zda bude chtít pokračovat do psychiatrické léčebny nebo do komunity. Do komunity jsou obecně delší čekací doby, ale je třeba je obvolat a zjistit si případný možný volný termín v té které konkrétní komunitě. K nástupu do komunity potřebuje napsat životopis a vyplnit dotazník, který může sehnat třeba v K-centru. Pro nástup do léčebny potřebuje většinou pouze kartičku pojištěnce, ideálně občanský průkaz. Také tam lze jít a v chráněném prostředí počkat na nástup do komunity, pokud chce tam. Také doporučuji nastoupit na detox, až bude mít sehnanou následnou léčbu (tzn. léčebnu nebo komunitu), aby po týdnu na detoxu opět neskončil "na ulici". Nejjednodušší bude, pokud Patrik bude o léčbu stát, ať se zastaví v K-centru, tam mu s nástupem do léčby pomůžou (a poradí, který typ zařízení je pro něj nejvhodnější). Opravdu mu doporučuji tuhle cestu. Aleno, vydržte, děláte to dobře. Brzo se uzdravte, a přeju, ať máte sílu pro důsledné dodržení toho, co jste Patrikovi řekla! Držím palce...