testy
fetnicka
Dobrý den, mám ještě takový dotaz.S přítelem bychom se chtěli vyšetřit na hepatitídy a samozřejmě i AIDS. Chceme to anonymně,tak sem se Vás chtěla zeptat,jak je to s anonymitou v K-áčkách? Myslím,slyšela sem,že se to dělá anonymně,ale jak je to potom,když člověku něco najdou? To pak anonymita padá?Musí to pak ta organizace někde hlásit nebo,tak? K těm testům bychom chtěli i zkontrolovat játra a ledviny a tak,asi víte jak to myslím,prostě jak na tom je náš celý organismus po těch "sračkách". Díky za odpověd a přeji hezký den

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v Káčkách je zajištěna anonymita při testování, většinou se to dělá přes kód, pak Vám přes něj i sdělují výsledek. Co se týče ohlašovací povinnosti, bývá to tak, že je Vám doporučeno - v případě, že je test pozitivní - nechat se přetestovat u lékaře, tzn. spolehlivějším testem. Tyto jsou jen orientační. Nikam to tedy K-centrum nehlásí, protože vlastně nezná Vaše nacionále. Je ale možné, že každé K-centrum to má jinak, proto je dobré se předem informovat na místě. Nicméně, hlásí nehlásí, myslím, že je pak ve Vašem zájmu nechat se sledovat lékařem, takže Vám to může být jedno. Jinak by Vám celé testy k ničemu nebyly. A lékař samozřejmě dodržuje mlčenlivost k jakýmkoli nepovolaným osobám, rodinným příslušníkům apod. Co se týče vyšetření jater a dalších orgánů, to může udělat jedině lékař a u toho budete muset dát nacionále vždy. Ale opět platí - je vázán lékařským tajemstvím...