co mám dělat
hasmanda
Již delší dobu asi tak rok mám podezření, že moje sestra bere nějaké drogy pravděpodobně pervitin. Podezírám ji pro její chování, vyhodili ji ze školy, nemá o nic zájem, věčně je podrážděná, je neochotna i k drobným domácím pracem, požádání o něco takového končí hádkou, celé dny proleží a večer se ztratí někam ven. Rodiče si myslí, že je pořád v pubertě, a že z toho vyroste, ale já si myslím že u 20 leté to už puberta není. Po mém pátrání se mi donesly informace, že se stýká s lidmi, kteří berou i vaří pervitin. Ona vždy vše popře a rodiče jí uvěří. Chtěla bych vědět jak jí můžu pomoct? jeto v mých silách? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Taková pomoc je možná jen tehdy, když postižený o pomoc stojí a více či méně aktivně spolupracuje. Tady se to jeví jako nemožné, sestra nemá zájem o pomoc, dokonce ani své užívání drog nepřizná. bude tedy asi obtížné pro ni něco udělat. jako rozumný by se v takovém případě jevil soustředěný tlak rodiny, ale tam se zdá, že rodina se takovému postupu vyhýbá, resp. užívání drog nepřipouští. Těžko tedy nějak zasáhnete. Můžete sestře pomoc nabídnout a vyčkat, až vaší nabídky využije. do té doby nemůžete udělat nic.