Pomoc
OPgoout
Dobrý den, chtěl bych radu ohledně mojí momentální drogové situaci. Již 3,5 (2,5 roku každý den) roku užívám opiáty. Konkrétně odvary z makoviny a to cca 40-50 makovic každý den ( 3-4 x 15mak). vzhledem k tomu ,že se poseslení dobou už cítím značně unaven a zdravotní situace není taky zrovna idealní ( časté nemoci v důsledku oslabeného immun systému ) začínam vážně uvažovat jestli bych se toho neměl už zbavit. Bohužel si nejsem jist zda-li to dokážu sám :(. Už pár absťáků jsem si prožil , ale jen jednou že jsem opravdu chtl skončit. Většinou jen díky tomu ,že jsem "nic neměl". Navíc tento rok byla sklizeŇ dost plesnivá v důsledku deštivého počasí a pokud nezačnu svoji sitauci řešit jsem si jist že začnu "sjíždet" i tu makovinu kterou jsem předtím dával bokem a která je pokrytá plísní a to nebude pro tělo nic co by se mu zrovna libilo. Chci se tedy zeptat jaký by jste mi pordili další postup pokud se rozhodnu opravdu pro abstinenci. asi navštívit nejbližsí "káčko" a tam probrat další postup co ? Nebo to napřed zkusit přei jen sám, přeci jen to není heroin a když to nevyjde pak se obrátit pro pomoc ? nejsem si jist jestli to sám právě zvládnu,nevím, navíc můsím chodit do školy ( VŠ ) což se neslučuje moc s žádným odvyk prog. kam vás na xy měsíců zavřou.. teda aspoň myslím :x

Odpověděl: Jakub Minařík
Jestli berete takhle dlouho, tak to nebude asi snadné to opustit. Nemyslím detoxifikaci (tu pravděpodobně nějak zvládnete), ale spíše to, že nezvládnete skončit dlouhodobě. Obávám se, že léčbu nakonec budete potřebovat. Berete již celkem dosti dlouho. Nu, akutně můžete vysadit, tak jako v minulosti. Plesnivý mák nacpěte do popelnice a ten dobrý začněte potupně snižovat. Dělá se to tak, že si to, co máte, předem rozdělíte a budete užívat v sestupných dávkách. Doporučoval bych začín na 30 a týdně dávku snížit asi o 10 makovic. Těch posledních 10 pak ještě snižte na 5 a ty pak na 2. Pak vysaďte. Také je varianta ambulantní detoxifikace. Pokud jste z Prahy, tak se můžete zkusit u mě objednat. Ohledně vaší úvahy, že to přece jen není heroin: Je to opium. A to je to samé. Stejná závislost, stejný odvykací stav, stejné obtíže. P.s. Napište každopádně jak vám to jde. Mohu se pokusit vám doporučit ještě nějaké léky atd.