diagnóza
viba
Dobrý den,je mi 30 let,jsem čerstvě rozvedená.Mám neustále problémy s exmenželem a nevím si rady.před dvemy lety se nám narodila předčasně(28 týden) dcera.manžel začal denně užívat marihuanu,zvýšila se aagresivita několikrát mě i napadl.musela jsem se plně věnovat dítěti(vojtova metoda 5x denně,několikrát týdně návštěva lékařů)manžel mi nepomáhal.po roce jsem mu řekla,ře tak dál nechci žít a on se pokusil o sebevraždu.Byl hospitalizován na psychiatrii.Uzavřené později otevřené oddělení.Zakázali mu i nadále užívat THC a konzumaci alkoholu,protože bral léky.Neřídil se tím po půl roce jsem to už nevydržela a definitivně jsem se chtěla rozejít.kdýž se to dozvěděl zbyl mě a znásilnil.odešla jsem, byl trestně stíhan a odsouzen k trestu odnětí svobody v trvání dvou let,podmíněně se odkládá na dobu 2roky6měsíců.Navštěvuje psychiatrickou ambulanci a bere léky.do toho neprestal konzumovat alkohol a thc,jestli i jiné drogy nevím.Naši dceru může mít jen v přítomnosti jeho matky do doby než bude ukončena léčba.bylo mi řečeno ,že to bude teď v březnu.neustále mě nepříjemně slovně ,sms a dopisy napadá.chová se agresivně a já MÁM STRACH MU DCERU DÁT.Prosím o vysvětlení co přesně znamená jeho diagnóza co mohu od něj očekávat??? diagnóza:NEVYSPĚLÁ OSOBNOST SE SYTUAČNĚ PODMÍNĚNOU EMOCIONÁLNÍ LABILITOU. M ám strach o svou dceru ,aby ji neublížil.Psychicky nebo fyzicky Po znásilnění jsem navtěvovala psychologa bylo mi řečeno,že mě tyral nejen fyzicky ale i psychicky.musela jsem se dívat na pořadyv TV které určil,číst přidělené knihy když jsem odporovala zbyl mě nebo se sám pořezával. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, diagnóza, která mu byla přidělena znamená, že se nechová jako dospělý (nevyspělá osobnost) - zodpovědně, přiměřeně situaci, s ohledem na druhé - a že v některých sitaucích, které jsou pro něj obzvlášť náročné (jako třeba když mu řeknete, že od něj chcete odejít) jedná spíš podle svých momentální pocitů než podle zdravého rozumu a toho, co by bylo v dané situaci přiměřené (to je právě ta situačně podmíněná emoční labilita). Myslím, že máte plné právo bát se jak o sebe, tak o svou dceru. Nepíšete, jak by měl kontakt vypadat po jeho propuštění z psychiatrie. Ale myslím, že by bylo možné požádat soud znovu o posouzení jeho způsobilosti být v kontaktu s dcerou. Pokud Vám posílá výhružné zprávy apod. nemůže od Vás nikdo očekávat, že mu s radostí svěříte dceru. Zkuste si o celé sitauci promluvit pokud možno i s jeho ošetřujícím psychiatrem, jaké on vidí naděje na zlepšení. Je ale otázkou, jestli se situace výrazně zlepšila, když i na konci plánované léčby Vás nepřímo napadá a vyhrožuje Vám. Rozhodně si myslím stále ještě zasloužíte péči psychologa, už jen pro to, abyste mohla lépe zvládnout těžké období, kdy bývalý manžel bude propuštěn z ochranné léčby. Zkuste také spolupracovat s jeho rodinou, jestli oni na něj mají nějaký vliv. Přeji hodně sil a pokud byste potřebovala nějakou další pomoc, kdykoli napište.