rada
adelka
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Zjistila jsem, že syn asi bere drogy,on sice tvrdí, že ne, ale veškeré příznaky tomu nasvědčují. Chová se divně, rozešel se s dívkou s kterou chodil 4 roky a je astmatik, bere Pulmicor. Měl teď období kdy pracoval dlouho do noci i potom co se rozešel s tou dívkou a teď má zase období kdy ho nic nebaví, nechce se s námi bavit pořád spí, je protivný, hnusný, říká, že je to proto, že se rozešel s tou dívkou, ale já v tom vidím i něco jiného právě ty drogy. Měl astmatický záchvat vezli ho do nemocnice na kapačky, já jsem mu asi za dva dny po tom udělala test na drogy a byl pozitivní, myslíte, že ty kortikoidy co mu daly by se v testu ukázaly, chodí do práce vše je v pořádku ale to chování je divné vůbec ho nepoznávám. Je mu 22 let. Mohli by jste zhodnotit tuto situaci co jsem vám napsala a řekli mi váš názor? Jestli to taky vidíte, že by v tom mohli být drogy a nebo je to jen situace ve které teď je. A poradit mi jak ho presvědčit aby s tím přestal.Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Po rozchodu s partnerkou může být "divný" i z jiných důvodů, než kvůli drogám. Příčin může být mnoho. Třeba deprese. Ta by vysvětlovala i to podovné chování. Píšete také o testu na drogy, ale není z vašeho textu jasné, na jakou drogu byl pozitivní. Víte, podobné obtíže se mohou rozvinout i po jednorázovém užití, nemusí nutně jít o pravidelné užívání. Na vašem místě bych asi syna dál pozoroval, ev. kdyby se stav nezměnil, nebo se začal horšit, tak bych jej motivoval k návštěvě psychiatra.