těhotenství
nitroval
Ahoj, sedm let jsem užívala pervitin,nitrožilně, na pár měsícu jsem si dala pauzu,ted jsem ve dvanáctém týdnu těhotenství a někdy si zakouřím na plechu(perník)ráda bych věděla jaký učinky to má na mé miminko a co se vše muže stat.Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Když pominu možný vliv na vývoj plodu - myslím teratogenní efekt, který vede k poškození rozvíjejících se tkání a hrubému poškození budoucího dítěte - ten je možný právě do 12 týdne, kdy končí vývoj orgánových systémů. Tak dalším rizikem je předčasný porod, nebo potrat. Osobně bych doporučil prokonzultovat situaci s gynekologem, aby provedl testy, které by ev. odhalili poškození plodu a pervitinu se nadále vystříhat. Dítě narozené před 7 měsícem není životaschopné a i v pozdějších stadiích to bývá obtížné.