coo
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda existuje nějaká zvýšená dispozice k látkovým závislostem u lidí, kteří už nějakým jiným návykovým chováním (např. sebepoškozování) prošli?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, nevím proč se ptáte, ani jestli Vás touhle odpovědí potěším. Dá se říct, že závislost je nemoc, kterou když jednou máte, už se jí nezbavíte. O alkoholicích se říká, že nejsou nikdy vyléčeni, ale musí celý život abstinovat. Lidé, kteří ve svém životě byli na něčem závislí, se mohou v budoucnu stát snadněji závislými na čemkoli jiném - ať už jde o látku, činnost, vztah. Nemusí to tak být pokaždé, ale riziko je rozhodně větší. Stačí to takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová.