Rodinna krize - alkohol
fififi
jsem zena, 34 let, VS zijeme (manzele +2 male deti)ve spolecne domacnosti s mym otcem vdovcem (64), je tezky alkoholik a souziti zacina byt neunosne. Jsme psychicky zcela vycepani neustalym hlidanim otce aby pil mene nebo vubec, uklizenim (moc, vykaly), pred navratem domu nechavame deti v aute abychom zkontrolovali pristupove cesty v dome...zda nekde nelezi v kaluzi krve (2x jsem volala 155). Bezna (dobrovolna) protialkoholni lecba je asi nemozna, otec je velmi jednoduchy clovek, bez vize do budoucna, neni schopen se sam o sebe postarat (hygiena, rozlozeni financi, kdybychom jej opustili, zije ale v nasi domacnosti). Neni agresivni, ale sve pokoje musime zamykat... Prosim o nasmerovani jak situaci resit, bylo by mozne otce vysetrit treba v nejake psychiatricke lecebne, abychom se dostali z nejhorsiho a vedeli jak na tom vlastne je a co dal... nase snazeni ma kratkodobe vysledky, bohuzel uz mu nemuzeme verit ani slovo. dekuji velmi za odpoved a hlavne za radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud Váš společný život vypadá tak jak popisujete a otce je neustále potřeba hlídat, uklízet po něm apod., myslím, že je zbytečné čekat na nějaké vyšetření. Sama asi tušíte, že otec je na tom poměrně špatně a žádné vyšetření Vás té tíhy nezbaví. Soužití s ním popisujete jako neúnosné, určitě ani pro děti to není dobré prostředí. Myslím, že nejlepší variantou je tedy právě protialkoholní léčba. Nemusíte se bát, že by vyžadovala nějaké velké filosofování a vize do budoucna. Tak jako Váš otec je na tom většina lidí, kteří se tam dostanou - tedy bez jakékoli vidiny budoucnosi, neschopní postarat se sami o sebe. A právě to se tam mohou nejlépe naučit, včetně hospodaření s penězi, hygieny, úklidu atd. Ideální by tedy bylo na hospitalizaci se s ním dohodnout, pokud ne, je možné zkusit i nedobrovolnou, a to v případě, že je sám sobě nebezpečný, např. pokud k němu musíte volat záchranku, protože je v ohrožení života a neví o tom. Zkuste to nejdříve po dobrém, případně se poradit se spádovou léčebnou za jakých podmínek by ho nedobrovolně přijali. Vím, že to není lehké, ale tím, že se o něj staráte celou situaci jen prodlužujete. Pro Vás je to velmi zátěžové a ani jemu to nakonec nepomůže.