dotaz
ELi
Mám syna který kouří trávu.Asi už dlouho ani.Chtěla jsem at stím přestane jelikož se bojím že skusí něco jiného ale on stále tvrdí jedno.Neboj mami mám to pod kontrolou.A toho já se bojím.Problém je v tom že syn už bydlí sám a tak se my ho těžko kontroluje.Našel si holku který je 17let a ta to kouří sním.Mám spíš dojem že ona má větší potřebu než on.To jen co se my donese kolem.Už jsem hovořila i s její mámou ale ta vtom nic nehodlá dělat.Jívyhovuje že jí kluk dotuje.Syn my tvrdí že to co kouří je nezávadné že nato není žádná závislost.Ale já tomu moc nevěřím.Poradte my co mám dělat.Ani nevím co je to za složení toho co kouří.Vím že ten pytlíček stojí asi 250kc.Mám i podezření od koho to kupuje ale žádný důkaz.Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, jestli syn nechce, těžko s tím něco uděláte. Ohledně té iniciace k abusu jiných látek - není to úplně bez rizika, ale v tomto ohledu je větší riziko alkohol. Většina lidí co kouří konopí u něj zůstane, na jinou drogu nepřejde, resp. postupně je konopí omrzí a přestanou, nebo se "socializují" a začnou se, jako většina lidí opíjet alkoholem. Chápu, že to není optimální, ale na druhé straně - mohlo by to být i horší. V dané situaci vám asi nezbývá než se uklidnit s tím, že kdyby pil nadměrně alkohol, bylo by to horší (alkohol způsobuje mnohem větší poškození organismu a je to tvrdá droga). Nechci problém bagatelizovat, al když pominu poněkud restriktivní způsoby, jako že syna i jeho partnerku udáte na policii, ... Tak moc šancí nemáte. Jen trpělivě počkat.