pí.Koryntová
kachne
Linka důvěry a kamarádka. Určitě by to bylo fajn .... jenže .... mám problém o tom komunikovat, je jednodušší to napsat, ale říkat? Když mám začít mluvit o sobě tak se tak, tak vykoktám. Přijde mi to strašně trapné a vždycky si řeknu, že mě budou mít za blázna .... normální člověk tohle přece všechno přece nedělá :( A kamarádku nechci zatěžovat, vím, že by se potom tím trápila. A taky nechci tím nikoho zatěžovat, každý má své problémy. Já se vždycky snažila nějak problémy /když nešly řešit/ vytěsnit s hlavy a zapomenou, vyrovnat se s nimi. No a jak teď vidím tak jsem nezvládla ani jedno a se spoustou věcí se nevyrovanala. Možná proto ten pocit nenávisti. Děkuju mějte se hezky Katka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Ještě jednou zdravím. Máte problém mluvit. Lehčí je psát. A věřte tomu, že to takhle má i spousta dalších lidí. Nicméně k tomu řešení je potřeba o tom mluvit nahlas. Přes dopisování to moc nejde. Ale možná právě tohle internetové dopisování povede k tomu, že přijde na způsob, jak o tom začít mluvit. A že to není jednoduché, to víte. První rozhovor s psycholožkou máte za sebou, tak v tom zkuste pomalu pokračovat. A jestli Vám nepůjde mluvit o problému, mluvte o tom, že se Vám o tom problému mluví těžko. Třeba přijdete na to, co by Vám v tom mluvení pomohlo. Přemýšlela jste o tom takhle? A jestli je tím budete zatěžovat? Kamarády máme přeci i od toho, aby nás v takových chvílích podrželi. A psycholožka? Je to přeci její práce. Ale mám pocit, že tohle všechno víte stejně dobře, jako já. A asi i tušíte, že Vám neporadím nic jiného, než to zkusit překonat. Každý z nás se může někdy do podobné situace dostat a nezbývá mu nic jiného, než se rozhodout - buď s tím budu něco dělat a nebude to jednoduché a bude to možné těžké, obtížné a nepříjemné; a nebo to nechá tak, jak to je. Tím se ale většinou nic moc nevyřeší, naopak se problémy nakupí. Já Vám stále držím palce a pochopitelně, když nepůjde mluvit nahlas, pište. Zatím Vás zdravím a přeju hodně síli. Gabriela Koryntová.