mama
Děkuji za odpověď. Napsala jsem na kontaktní zařízení, které jste mi v minulém dotazu doporučovala, uvidím co mi odpoví. Moje dcera nic řešit nechce, jí to vše vyhovuje. Žádnou léčbu prý nepotřebuje a jestli jí umístím do té komunitní léčebny, bude to proti její vůli. Máte pravdu, že omluvenky nemá cenu psát, v minulém pololetí jsem jí omluvila 150 hodin, vždy slibovala že už to bude naposled. Je mi jen líto, že je bohužel tak hloupá, že to nedokáže domyslet do konce a nechá se vyhodit ze školy. Přijde mi to prostě nepochopitelné. Pořád si říkám, že se musí vzpamatovat a přestat brát drogy. Co když ale nebude v léčebně spolupracovat, nebo uteče?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je těžké, v jejím věku a ještě v kombinaci s drogami, asi nemůžete počítat s tím, že bude dcera nějak zvlášť zodpovědná a uvědoměle se bude stavět ke své budoucnosti. Teď jí jde asi hlavně o to, aby se bavila a to jí momentálně nejlíp zajišťují drogy. Zkuste se domluvit s nějakým zařízením, jestli by ji přijali na krátký pobyt. Vy si odpočinete a ona bude mít šanci přijít na to, že drogy nejsou jen legrace. Na nespolupráci ze strany dospívajících jsou v takových zařízeních odborníci a je to jejich denodenní chleba, takže s tím si snad poradí. Utéct samozřejmě může, i když myslím, že to není až tak časté. Zatím ale nepředbíhejme, zkuste spíš věřit, že to k něčemu bude.