pí.Koryntová
kachne
Dobrý den .... už je mi trapně Vám psát, ale ještě jednou to zkusím. Zvládám to bez prášků, marihuany, chlastu ..... ale ta nenávist ke mě je tak silná, že jsem se musela včera začít řezat. Byl to zvláštní pocit uvolnění ... něco ze mě spadlo. A teď už opravdu nevím jak dál. Nemůžu o tom někomu říct, ani psycholožce ani psychiatrovi ... vždyť je to ostuda a slabost. Toto už vůbec není normální, ale já to nemohla zastavit. Ale to sem do debaty nepatří. Mějte se hezky S pozdravem P.S. Omlouvám se, že jsem Vám napsala .... máte určitě nastarosti daleko důležitější věci

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, jsem ráda, že jste napsala. Řezala jste do sebe. Bylo to poprvé? Nikdo o tom neví? Všiml si toho někdo? Jak ta rána vypadá? Nepotřebovala jste pak ošetření? Rozumím tomu, že se o takových věcech těžko mluví. Řezat sama do sebe... O pocitu uvolnění jste se zmiňovala i když jste mluvila o pití, prášcích ... přijde mi to tak trochu v něčem podobné. Vím, stydíte se. Bojíte se o tom mluvit. Připadá Vám to nenormální. Nechcete to nikomu říkat. Je to pro Vás obtížné. A právě proto si vážím toho, že jste mi to napsala. Na druhou stranu, přeci jen aspoň kouskem duše o tom mluvit s někým chcete, jinak byste nepsala. Nebo se pletu? Možná potřebujete jen podpořit, trošku si věřit a nebát se, že by se na Vás někdo koukal jako na blázna. Co Vy na to? Rozhodně máte pravdu v tom, že řezat do sebe není normální. Ale i tak je na světě spousta lidí, kteří se tímto způsobem sebepoškozují. Baví je to, přináší jim to úlevu a potěšení. Svým způsobem je to podobné braní drog, pití alkoholu, polykání prášků nebo životu ve vztahu, kde Vás partner bije. Nevím, jestli v tom tu podobu také vidíte? Já v tom vidím něco jako sklony k ubližování sobě samotnému. Asi každý jsme si v životě někdy naběhli do situace, kdy jsme věděli, že si to nakonec odskáčeme zase jen my sami. A že bysme kvůli tomu byli všichni blázni? Chci Vám tím říct, že se nemusíte bát o něčem takovém mluvit s psycholožkou nebo psychiatrem. Nikdo z nich Vás za to nebude soudit. Ale celé je to zase jenom na Vás. Vy jste ten, kdo rozhoduje o svém životě a je jen a jen na Vás, jestli se rozhodnete svěřit se někomu dalšímu osobně. A máte plné právo o tom nikomu neříkat a nechat si to jako své tajemství! Obě varianty mají svá positiva i negativa. A nezbývá, než je zvážit a vybrat si. Vy už máte za sebou nejedno velké rozhodnutí - přestala jste pít, hulit, brát prášky; zašla jste k psycholožce ... Co bude dál? Ať už se rozhodnete jakkoli, držím Vám palce. S pozdravem, Gabriela Koryntová.