Co se vlastně stalo?
Alena
Dobrý den, můj přítel je těžký alkoholik - pivař. V posledním měsíci však omezil přísun alkoholu na jedno, maximálně dvě piva denně, jeho chování i vnější vzhled se začaly měnit k lepšímu a celkově vypadá mnohem lépe než dřív. Ke změně přistoupil sám s tím, že si nechce zničit zdraví, úplně abstinovat však nedokáže. Ze soboty na neděli byl na plese, kde mu někdo nabídl jointa - nevím, kdo to byl, ani kolik drogy kamarád přijal, ale protože drogy tvrdě odmítá, je dost pravděpodobné, že to nebylo velké množství. Marihuanu vyzkoušel do té doby je jednou a bez následků. Večer normálně komunikoval, stěžoval si jen, že se mu trošku motá hlava a nemůže mluvit. V noci po plese začal náhle křičet ze spaní, opakoval dvě věty, pořád stejné, nehýbal se a na nic nereagoval. Nešel probudit, nepomohla studená voda, otevřené okno ani pár facek. Po dvou hodinách to přestalo, ráno si kamarád stěžoval na velice silnou bolest hlavy, takovou, že skoro nemohl vstát. Tato bolest ustoupila asi osm hodin po přijetí drogy a pak už byl stav normální, až na to, že kamarád má úplné okno - v noci si ještě pamatoval všechno, ráno už neví z předchozího večera vůbec nic. Alkoholická okénka míval jen výjimečně a týkala se jen krátkých úseků, nikdy mu nevypadly celé hodiny. Mohl být tento stav opravdu zaviněn jen marihuanou? Sama drogy neužívám, ale kdysi jsem brala pod lékařským dozorem léky, obsahující opiáty a hodně mi to připomínalo jejich účinky. Za celý ples vypil dvě piva a pět nealko sodovek - tedy na něj jen velmi malé množství alkoholu. Je silný kuřák.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, mohlo se jednat o konopí. Někdy se takové poněkud zvláštní reakce stávají, je také možné, že náhlé snížení přísunu alkoholu vyvolalo takový stav, ne kterém pak snadněji dojde i k podobné reakci. Možná, že by měl přítele vidět lékař, ev. by bylo asi moudré kdyby nasadil nějaké vitaminy a minerály, doporučoval bych samostatně, ne v kombinaci, thiamin, magne B6, a pak nějaký multivitamin, třeba centrum. Dosti často pak dojde ke zlepšení obtíží. Víte, ono je celkem pravděpodobné, že pokud pil nadměrně roky, tak játra i mozek jsou v nedobré kondici.