marihuana
many
Už dva a půl roku kouřím marihuanu a chtěl bych se toho zbavit. Bohužel mi to nějak nejde... Poslední půl rok si dávám jointa (a ne jenom jednoho) teměř každý den a nedokážu to ani nijak omezit. Můžete mi prosím nějak poradit?? Poslední dobou už mě to ani nijak zvlášť nebaví ale když někdo nabídne tak ho nedokážu odmítnout!!!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zkoušel jste si někdy zajít za psychologem nebo k psychoterapeutovi? Někteří lidé mají sklony např. k depresím nebo něčemu podobnému. Ty sklony však nejsou tak silné, aby je řešili návštěvou odborníka. Během života se pak dostanou např. k marihuaně a zjistí, že je jim o poznání lépe. Snadněji si pak na takovou drogu vypěstují návyk, jako by se tak trochu sami "medikují". Možná se pletu, ale co si o tom myslíte Vy? V tuhle chvíli u nás není zařízení, které by se na závislost na marihuaně specializovalo. V zahraničí vznikají "svépomocné skupiny". Jestli by Vás to zajímalo, můžete se podívat na stránky www.marijuana-anonymous.org. Nevím o tom, že by u nás něco takového existovalo (nejspíš čekáme na někoho, kdo něco takového založí) a proto Vám doporučuji právě psychoterapii. Mějte se a držím palce. Budu ráda, když dáte vědět, jak jste se rozhodl. S pozdravem, Gabriela Koryntová.