postižení dítěte
dědeček
Dobrý den, bohužel se mi zatím nepodařilo najít relevantní informace a proto se na Vás obracím s prosbou o odpověď. Zajímá mě jaká je pravděpodobnost nějakého postižení novorozence (fyzické, psychické) jestliže jeho matka už dva roky bere pervitin a poslední dávku si dala ještě v 7. měsíci těhotenství. Podle lékařů dítě po narození netrpí žádnými abstinenčními příznaky, ale mě zajímá jestli to v budoucnu může mít pro něj nějaké následky. Bohužel nevím jak často matka drogu užívala, ale předpokládám, že to bylo i několikrát měsíčně. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud se dítě narodilo zdravé a kolegové neshledali žádné signifikantní odchylky ve vývoji, které by bylo možné spojit s abusem pervitinu, tak dítě pravděpodobně přežilo matčino experimentování s drogami bez vážnější újmy. Existuje sice ještě možnost tzv. behaviorální toxicity, ale ta se ukáže až v době vývoje jedince, bývá obtížené v jejím případě hledat kauzální souvislost, takže ani tam není možné jednoznačně říci bylo to proto a proto. Hodně závisí na vývoji v dětství, pokud ten bude harmonický, tak i případný negativní vliv na chování dítě překoná. Ona schopnost jedince v nízkém věku vyrovnat se s nepřízní prostředí a různým poškozením je fantastická.