alkohol
konvice
Prosím Vás o zhodnocení mé situace. Napište mi, jestli se už jedná o závislost. Piju asi 5 let, denně tak asi 1 - 1,5 l červeného vína. Normálně chodím do zaměstnání, ale odpoledne propiju. Už mockrát jsem s tím chtěla přestat, ale vydržím tak 3 dny. Ráno mám výčitky svědomí a bolí mne hlava. Je mi 42 let. Je uvedené množství alkoholu v normě, nebo je už to moc? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, takhle na dálku lze jen těžko zhodnotit, jak jste na tom s pitím alkoholu. 1 -1,5 litru vína denně není zrovna malé množství a určitě bych Vám doporučila s tím zkusti něco dělat. Podle toho, že jste napsala, soudím, že tak trochu tušíte, že to v pořádku není. A možná jen hledáte odvahu s tím zkusit něco dělat. Nebo se pletu? V tuhle chvíli asi nejlépe zhodnotíte svou situaci sama. Abyste věděla, s čím srovnávat, můžete se podívat na stránky pana doktora Nešpora http://www.plbohnice.cz/nespor/addictcz.html - doporučuji publikaci Zůstat střízlivý, kde najdete i jakýsi "test" na to, jak to s alkoholem máte vážné. Pak se podívejte na www.drogovaporadna.cz do sekce legálních drog na Alkohol. Kdyby i potom bylo něco nejasné, klidně znovu napiště. Držím Vám palce a přeju hodně odvahy. Přiznat si problém totiž není jednoduché. S pozdravem, Gabriela Koryntová.