Pervitin
Holče
Dobrý den. Zjistila jsem z doslechu, že můj 16. letý syn bere pervitin. Pod jinou záminkou jsem mu nechala otestovat moč. Našli jenom marihuanu. Bylo mi řečeno, že v moči se pervitin udrží tak 4 dny.Potřebovala bych vědět jak často se pervitin bere, když už je člověk závislí. Jsem objednaná do poradny. Abych se do té doby nezbláznila, zháním informace jak se dá. Syn nic netuší. Chtěla bych mu ještě jednou otestovat moč ať mám argument. Nevím ovšem v jakém časovém intervalu. Nevím jestli to zkoušel, nebo už je závislí. nespavost ani ospalost se neprojevuje. Nemá někdy potřebu jíst. Náladový bývá, ale to je i jeho rys povahy.Většinu času tráví venku.Podle jeho chování může i nemusí to být pravda. Peníze si hlídám a kluk nemívá u sebe velké finance. Tak jestli mi ještě můžete napsat kolik asi ta jedna dávka stojí. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, je dobře, že jste se objednala do poradny. Budete se tam moci zeptat na všechy věci, na které se ptáte. Tady Vám odpovím jen velmi stručně: pervitin je látka, která se v krvi skutečně zdržuje jen velmi krátce, v moči o něco déle. Záleží na frekvenci užívání i kvalitě drogy. Jestli jednou vyšly testy negativní, neznamená to, že syn nebere. Ovšem stejný výsledek může mít i opakovaný test. V tuhle chvíli není jasné, jestli vůbec syn užívá. A kdyby nakonec užíval, nevíte, jak často. Jestli neužívá denně, ale jenom občas, musela byste ho testovat každý den. A stejně by Vám nikdo nezaručil, že už nikdy nic takového nevyzkouší. Chápu, že je pro rodiče důležité, mít jistotu. Jenom nevím, jestli Vám ji dají testy. Syn jen náladový, ale nemá problémy se spaním, ani se Vám neztrácí peníze. Kdyby bral často, tj. denně, nejspíš by se to projevovalo třeba několikadenním nespaním, velkou náladovostí, změnou přátel, koníčků, stylu oblékání, chování apod. A máte pravdu, že drogy nejsou zrovna levné. Jedna dávka stojí kolem 200 Kč. Ale na začátku stačí taková dávka i pro více lidí. ASi jsem Vám příliš nepomohla, ale kdyby něco, ozvěte se. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Jediné, co v tuhle chvíli víte je, že syn užívá marihuanu. Jak jste reagovali na tuhle zprávu? Z dotazu to vypadá, že Vás to ani nepřekvapilo.