A CO DAL ...
Olgola
Dobrý den, s dcerou bylo vždy těžké pořízení, ale její roztomilost a šikovnost tak nějak překrývala příkoří ... teď už vím, že to bylo naším nedůsledným přístupem k ní, její poruchou LMD (ADHD), dys-poruchami a teď uvíznutím ve špatné partě... je jí 17,5 let, užívá Marihuanu a má několikaměsíční zkušenost s Pervitinem. Situace byla až tak vypjatá, že jsem na ní byla nucena zavolat ZÁCHRANKU, jelikož požila 6 Paralenů a vyváděla - chtěla se zabít apod. ... to se stalo v lednu. Byla hospitalizovaná na PSYCHIATRII týden. Docházíme k panu psychiatrovi i paní psycholožce, ale efekt nevidím příliš velký. Snad v tom, že se JAKSI s menšími nebo většími výkyvy tolerujeme... Slíbila, že Pervitin už nevezme, ale Marih., že bude stále užívat... že je pak v pohodě... Dovršením 18 let chce od nás odejít (dokonce do zahraničí). TO JE JEDNA ČÁST PROBLÉMU, který mně a následně i manželovi způsobuje neustálý vnitřní nepokoj, který se projevuje rozladem a napětím v rodině... DRUHÁ ČÁST, je syn, kterému je 9,5 let a který má stejné poruchy, jako dcera, je všeho svědkem. Navíc velmi často LŽE a drobně PODVÁDÍ (vymýšlí situace, které nenastaly a protože to nedůmyslně promyslí, vždy nebo velmi často to vyjde najevo). Měl problémy s chování ve škole (nesedli si s p. učitelkou) a tak jsme změnili školu, kde se jeví vše zatím dobře. ALE MNĚ OSOBNĚ MOC TRÁPÍ PROGNÓZA A JEHO NASTUPUJÍCÍ 2,DESETILETÍ, VE KTERÉM "PROBĚHNE" PUBERTA. Bojím se, že bude jako dcera (jsou si i fyzic. moc podobní), i když jsme nastolili pravidla a "tvrdší" režim, kterému občas vzdoruje, ale mám stále pocit, že někde děláme chyby (chodím již přes 2 roky do psychoterapeutické skupiny a s manželem docházíme do poradny). Děti jsou obě velmi živé a stále chtějí být středem pozornosti, skoro nemáme s mužem prostor si promluvit a být v klidu a pohodě, náš intimní život je velmi narušen a oslaben.... Sourozenecký vztah je také nedobrý. JSEM Z TOHO VŠEHO VELMI VYČERPANÁ, KAŽDÝ VEČER UNAVENÁ, PROPADÁM POCITŮM MARNOSTI A BEZNADĚJE. ZTRATILA JSEM ZÁJEM O SVÉ KONÍČKY, JELIKOŽ NA NĚ NENACHÁZÍM ROZPOLOŽENÍ A ČAS. Již po 2, jsem nás zapomněla v daný termín objednat do drog.centra (pomoc pro rodiče), jsem ze všeho unavená - moc... děkuji ze srdce za jakoukoli reakci!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, vypadá to, že to pro Vás není doma jednoduché. Dvě děti - dcera užívá marihuanu, experimentuje nebo experimentovala s pervitinem a hodlá od Vás odejít, jen co jí bude 18 let a to je za půl roku; synovi je 9,5 roku a Vy se obáváte, že Vás čeká podobný vývoj. K tomu všemu na sebe nemáte čas s mužem. Sama ztrácíte chuť věnovat se sobě, svým koníčkům. Nicméně už jste se informovala o možnostech pomoci a zkoušíte se objednat do centra pro pomoc rodičům, kteří mají podobné starosti. Musím říct, že v tuhle chvíli je to to nejlepší, co můžete udělat. Ikdyž jste již dvakrát zapomněla, zkuste to znovu a nebo se zeptejte muže, jestli by to neudělal on. Napadá mě však ještě jedna možnost - i když věřím tomu, že ani pro muže to není jednoduchá situace, podle toho, co píšete, že se děje s Vámi, bych Vám doporučila individuální schůzku s psychologem. Ať už v centru pro rodiče, kam se chystáte společně, nebo někde jinde. Vypadá to, že jste v tuhle chvlíli hodně unavená a vyčerpaná a možná budete potřebovat více pozornosti a péče než Váš muž. Zvažte to a s rozhodnutím nespěchejte. Možná nejprve zajděte společně do centra a uvidíte. Držím Vám palce a přeju hodně sil. S pozdravem, Gabriela Koryntová.