marihuana
vlada
Dobrý den, jsem matka 15letého syna,vím,že kouří již 2roky marihuanu.Jelikož byl dobrý ve sportu,tak byl v Praze v rodině kamaráda,s tím,že mu zajistí dohled.Poslední půlrok se situace zhoršila,nechodil v Praze 14 dní do školy a stále si někde vypůjčoval peníze, měli podezření,že něco užívá.Chtěla jsem ho mít pod dohledem,tak je od února zpátky doma.Musím navštívit poradnu ,zde v místě bydliště.Chci se zeptat jak mám řešit prozatím finance,nechci ho nechat bez peněz,ale jakmile mu je dám,vím,že půjde a koupí si trávu.Byl zvyklý,že jsem mu nějakou částku do Prahy na týden dávala,teď má opravdu minimum,když mu nic nedám,zjišťuju,že se mi začínají ztrácet peníze.I když byl v Praze občas na mě hrál,že něco někomu rozbil a musí to zaplatit.Nevím si s tím rady do poradny ho asi nedostanu.Jinak mi řekl,že to kouří tak 3krát do týdne,což už jsem na něm párkrát poznala.Děkuji za odpověď Vlada

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě bude dobré jít se poradit o podrobném postupu do poradny, jak píšete (pokud byste potřebovala kontakt, stačí napsat přibližné místo). V podstatě ale platí, že je třeba dát si jasná pravidla společného bydlení a tresty které přijdou, pokud syn tato pravidla nedodrží. Co se peněz týče, přechodně by asi bylo lepší všechno důležité mu kupovat a opravdu mu dávat třeba jen pár desítek korun denně na svačinu. Nemusíte tím sice zabránit jeho kouření marihuany, protože mu jí někdo může dát zadarmo, ale alespoň jasně dáte najevo, že ho v takových věcech nebudete podporovat. Pokud peníze ukradne, měla by následovat jasná odpověď - např. po škole rovnou domů, pomáhat s domácími pracemi, příp. brigáda, večer nikam. Pokud se situace zlepší můžete zase trochu povolit. Detailně s Vámi postup proberou právě v poradně. Také je na druhou stranu ale nutné o celé věci se s ním bavit - proč kouří marihuanu, co mu to přináší, co má za problémy, co jeho koníčky, sport a tak.