Pervitin
Naivka
Dobrý den, není to tak dlouho co jsem do Vaší poradny psala ohledně svého syna, který bere pervitin. Odhodlal se že toho nechá, nakupilo se mu dost problémů. Byla jsem se informovat na tuto problematiku v poradně pro rodiče, byla jsem plna nadějí a syna podporovala, pochopitelně jen psychicky. Vydrželo to bohužel dva měsíce, přesně do doby kdy mu jeho táta dal peníze, a ještě mu dal peníze na složenku s tím at mu ji zaplatí, jednalo se zhuba o 2.000,. A je to tu znovu, ten démon zvaný pervitin, mám testy, které jsem synovi dělala. Opět jsem jako sevřená v kleštích, nevím co dál, jak dál??? Chci mu pomoct, řítil se přímo do záhuby, pouze na dva měsíce vystoupil z toho šíleného vlaku ..... a zase se veze, proboha co dáááál??? Jsem zoufalá.....Letos má syn maturovat, pracuje brigádně, pokud po něm cokoli chci, myslím práci nebo něco vyřídit, všechno udělá, není s ním jinak žádný problém. Je plnoletý....prosím poradte mi, vůbec nic mě nenapadá, jsem dost vyčerpaná....vím že bych se měla starat asi víc o sebe, ale tohle mi nějak nedá spát......Děkuji za odpověd a přeji Vám hodně štěstí a úspěchů ve Vaší práci

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je to pro Vás hodně únavné a vyčerpávající. Dokud ale syn sám nebude chtít něco změnit, těžko to za něj uděláte Vy. Z Vaší strany by však měla přijít jasná pravidla, za jakých bude s Vámi bydlet, což se zdá že existuje a dokonce i funguje. Myslím, že nemá moc smysl, dělat mu testy. Co tím zjistíte je akorát to, že stále bere. A v tom on Vám snad ani nelže, ne? Zkuste s ním být maximálně otevřená v komunikaci. Jestli už jednou zkusil přestat, je dost pravděpodobné, že se o to pokusí znovu. Pak je Vaše chvíle ho podpodovat a to jste dělala dobře. Bylo by však dobré být v tom zajedno i s jeho otcem aby Vy jste se nesnažila a on pak nezhatil Vaši snahu jednou neuvážeností, jako se to stalo. Můžete synovi nabídnout pomoc v hledání léčby, ale aktivní by měl být hlavně on. Musí se chtít léčit on, ne Vy. Do té doby než k tomuto rozhodnutí dojde, opravdu nezbývá, než oddělit jasně, kde jste ještě Vy sama, kde "my" a kde už jsou jenom jeho samého problémy. A skutečně se o sebe starat...