rizika
duna
dobrý den.už rok nitrožilně užívám pervitin. normálně chodím do práce, fujguji..můžete mi napsat co mi hrozí, při takovém užívání a jestli vůbec, když i po častém užívání dosud žádné zdravotní problémy nemám? děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, nejen zdravotních rizik je při pravidelném užívání pervitinu pochopitelně mnoho, zejména při nitrožilní aplikaci. Rizika spojená s touto aplikací jsou nasnadě - poruchy žilního systému, abscesy, flegmóny, zvýšené riziko nákazy infekčními chorobami zejména Hepatitidou typu C a HIV - při sdílení injekčního náčiní. Další rizika jsou vznik závislosti, postupná ztráta zájmů o cokoli jiného, ztráta zaměstnání, sociální propad, trestná činnost,narušení vztahů s blízkými lidmi... Vyjmenovat všechna rizika by bylo na dlouho a považuji to za zbytečné, protože předpokládám, že o nich vesměs víte. Za důležité považuji to, že se na to vůbec ptáte, protože to je zřejmě první signál, že Vy sám máte pochybnosti, jestli děláte dobře. Vaše pochybnosti jsou na místě a doporučuji Vám pečlivou rekapitulaci všech pro a proti. Udělejte to dřív, než přijdou první problémy, zatím máte snad ještě možnost vycouvat z toho bez následků. Většina lidí se rozhodne příliš pozdě a věřte mi, že to potom nemají lehké. Pokud se rozhodnete pokračovat v užívání, měl byste vědět co nejvíc o možnostech minimalizace rizik. O tomto tématu s Vámi rádi pohovoří v kterémkoli kontaktním centru. Všechna rizika se dají minimalizovat a záleží jen na Vaší míře odpovědnosti k sobě samému. Kdo zachází s ohněm, měl by vědět, jak se nespálit. Budete-li mít další otázky, směle pište. Hezký den. TN