Re:dotaz
Ziko
Dobrý den, chtěl bych slyšet váš názor. Prostě slyšet názor odborníka?Setkal jste se vůbec s někým podobným jako já?Jak to řešit, pokuď to vůbec jde?Beru pervitin 5 roků, pravidelně a docela dost/od 18 let, je mi 24/ne nitrožilně a chtěl bych s tím fakt přestat a musím tuto věc nutně vyřešit!Nepatřím mezi ty obvyklé případy, mám svou práci/velmi dobrá práce/která je v mých letech docela prestižní a vydělávám docela hodně peněz a opravdu vše si platím sám.V mé práci vedu kolektiv lidí,rozumím tomu co dělám, vedu důležité schůzky a starám se o docela důležité věci.Nemám jakýkoliv problém co se týče financí, bydlení a všeho kolem toho/.Jsem plně soběstačný a všichni mě berou jako slušného člověka, který má všechno a o všechno se dokáže postarat.Patřím mezi lidi, kteří maji rádi pořádek a jsem velmi pečlivý člověk snad ve všem a vždy to dodržuji. Rady jako přestat... třeba výhýbat se těm, kteří berou mi moc nepomůžou/v mém okolí berou naprosto všichni a dostupnost této drogy je taková....jako si jít nakoupit rohlíky.Jenže začinám mít docela dost velké/hodně velké/problémy, například s komunikací/zařikávám se, bleptám, nevím co říct, nedokážu najít vhodné slovo nebo větu atd./..a to jsem byl velmi komunikativní člověk a právě naopak kdysi tato věc byla u mě velké plus.Beru jen tehdy, když vím,že nejdu do práce, jenže už i tato věc se mi vymyká a mám docela strach abych nepřišel třeba o místo/v poslední době jsem nezvládl pár situací/. Někde se jít léčit nemůžu, musím prostě chodit do práce a tato věc je absolutně vyloučena,nemůžu o tuto práci přijít.Ambulantní léčba/slyšel jsem o ni/pokuď je o tom s někým si pokecat...to mi asi taky moc nepomůže, protože nevím o čem bych hovořil a stejně bych se k tomu asi neodhodlal,s někým mluvit, když není o čem/o čem by jsme mluvili?/...Nemám opravdu žádné jiné problémy až na ten jeden problém, který začiná čím dál tím víc ničit mě jako člověka/takže vlastně je to problém,strašný problém..Samozdřejmě si uvědomuji,že tak to nejde dál a snažil jsem se přestat,jenže vždy dostanu nějaký impuls a nejde to ovlivnit, prostě nejde.Řiká se je to o vůli,tu mám.Kouřil jsem třeba šest let balíček cigaret denně, a přestal jsem bez problému a už dva roky jsem si nezapálil,byla to hračka.Znám lidi co přestali,jenže jsou na tom tak, že neustále pijou a stali se s nich alkoholici.Tak to řešit taky nemůžu.Z bláta do louže není řešení.Alkohol nepiju.Mluvit o tom nemám ve svým okolí s kým, všichni co znám a jsou v mých letech tak řeší převážně, kdy dostanou peníze z pracáku a nebo jak dostat nějakou tu korunu od svých rodičů a pro mě směšné věci.Se svými rodiči to řešit nemůžu, protože žijí v zahraničí.Snad mi poradíte aspoň trochu, protože se mi začiná všechno hrotit v jeden velkej průser.....Nejhorší je, že si všichni myslí,jak všechno mám skvělé a super a jak jsem bezproblémový kluk.....přitom jsem v šílených sračkách...Snad můj problém je řešitelný a nějaká rada se najde, jak prostě to nebrat?Vždycky jsem chtěl spoustů věcí/byly to fakticky pěkné kraviny/naprosto nedůležité věci. Teď chci jen jednu věc za kterou bych byl vděčen.Prostě už to nebrat.Nechci to.Nebaví mě to.Na závěr vám děkuji za vaší případnou odpoveď a jsem rád, že tato možnost vám napsat vůbec existuje a snad i existuje nějaká rada i pro mně i když nejsem zcela ten typický příklad feťáka......I když jsem.Jestli to někdy dám a vyřeším tuto věc, řeknu si...jsem borec největší a budu se cítit jako nejšťastnější člověk na světě......

Odpověděl:
Dobrý den, Váš případ není zas tak neobvyklý, což mu ovšem neubírá na naléhavosti. Zřejmě Vás čeká bilancování Vašeho žebříčku hodnot. Přestat užívat drogy po tolika letech není jednoduché a nelze do toho jít jen okrajově. Pokud chcete uspět, zřejmě se toto téma bude muset stát ústředním ve Vaší nejbližší budoucnosti. Myslím, že o tom jaké máte možnosti víte dost. Můžete se dál pokoušet abstinovat sám nebo využít pomoci odborníků, a to buďto v pobytovém zařízení nebo ambulantně. Předpokládám, že si můžete dovolit využít i služeb privátního psychoterapeuta. Na Vašem místě bych asi uvažoval o nějaké formě ambulantního poradenství popř. psychoterapie. Píšete, že nevíte, o čem byste si s terapeutem povídal, ale témata se přímo nabízejí. Měl byste přijít na to, jakou roli pervitin ve Vašem životě doopravdy hraje - co pro Vás znamená, co Vám nahrazuje, v čem Vám pomáhá? Terapeut Vám může pomoci sestavit Váš plán, formulovat pravidla, která si sám stanovíte a spolu s Vámi dohlížet na jejich dodržování. Měl byste zmapovat svoje spouštěče... Čeká Vás hodně práce a pokud budete chtít, jistě najdete někoho, kdo Vám s ní může velmi pomoci. Kdybyste napsal odkud jste, mohl bych se pokusit najít Vám nějaký kontakt. Připravte se ale na to, že ambulantní léčba nemusí být dostačující. V případě neúspěchu uvažujte o pobytové léčbě. Ve srovnání s krachem kariéry je 3 - 6 měsíců na neschopence snesitelné řešení, ne? Zatím máte hodně co ztratit, tak nedopusťte, aby se to stalo a abyste dále směřoval k tomu pro Vás "typickému příkladu feťáka"! Hodně štěstí a ozvěte se, pokud bude potřeba. TN