pervitin
shark
Dobrý den, bratr mého přítele bere už skoro tři roky pervitin dříve občas, nyní víc než jednou týdně ( o tom kolikrát opravdu nemám ale tušení ) údajně ho bere pro zábavu, protože se nudí. Znám ho několik let a připadá mi čím dál jiný, je vychrtlý, nemá žádné zájmy, myslí jen na sebe, ale pořád je podle něho vše v pořádku, myslí si, že to má pod kontrolou. Vůbec drogám nerozumím, takže nevím, jestli je skutečně nad věcí nebo nikoli. Především se ale chci zeptat, jestli to nějak šetrně říci rodičům nebo se do toho nemíchat. Myslím, že když nechce přestat, nepřestane, jen rodiče budou mít starosti navíc, ale na druhou stranu, mohou mu přerušit přísun peněz a sebrat auto, které má volně k dispozici. Je mu 23 let a nechodí do práce. Pokud se to rodiče dozvědí, co s ním mají dělat? ( otec je alkoholik, proto je matka na děti tak měkká, lituje je ) Děkuji za pomoc.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na takové případy neexistuje žádná univerzální rada. Je na vás s přítelem, jestli se rozhodnete rodičům vše říct. Pravděpodobně se pak s vámi bratr nebude bavit, bude vám to mít za zlé. Na druhou stranu ušetříte možná rodičům spoustu problémů. Počítejte i s tím, že tím rozjedete nepříjemný sled událostí, který ale dříve nebo později asi stejně nastane. Myslím ale, že bratr by o vašem rozhodnutí měl předem vědět a také, že byste jim to neměla říkat Vy, ale Váš přítel. Máte pravdu v tom, že pokud bratr nechce přestat, nepřestane. Z toho tedy i vyplývá, co s ním kdyžtak mají rodiče dělat - v této fázi nezbývá než určit jasná pravidla soužití tak, aby jim co nejméně ubližoval a dát si také jasné hranice, za jaké už nepůjdou. Asi to ale bude dost těžké, pokud má jejich maminka doma už manžela alkoholika a říkáte, že je rozmazluje. Tam by pak byl asi prostor pro Vašeho přítele, aby pravidla ohlídal on. V případě, že by bratr chtěl něco změnit, je nejlepší vyhledat odbornou pomoc. Pokud by se tak stalo, napište znovu, ráda Vám pošlu nějaké kontakty.