Tráva
Girl
Mno...tak jak bych začla!!! Je mi 14 za pár měsíců mi bude 15let Už o letních prázdninách (2006) jsem začala s Trávou...nejdřív to na mě moc nepusobilo mno a teť mám z toho fakt úžasný stavy!!!Mno a docela bych ráda věděla,jestli je to hoooodně špatný,když sem tak mála mno...a už hulim trávu...Mno je to špatný i kdyby mi bylo já newim kolik,ale spíš mám dotaz na to jestli to na mě když mi je tak málo může působit něčím hodně špatným do budoucnosti... Hulim vlastně už 8.měsícu +- a zatím sem nějak tak v pohodě,akorát mno... vím že už nejsem jako před tím,to jsem byla taková normální za to tet sem až moc v pohodě...a trochu mě to děsí prtž, i ve škole je z nás učitelka na nervy trochu sem se zhoršila ale né ani tak moc vyditelně ale zhoršení tam je...a tak myslíte že je to z tý trávy?Myslíte,že bych mohla být zase jako dřív?Podle mě i kdybych s tím skončila,tak tu trávu budu už mít zažitou a tak nevinná holčina už asi ani nebudu... Ale nejde to skončit...vydržim maximálně týden a to stěží ...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím, už jsem odpověděla na Vaše dva předchozí dotazy, tak zodpovím i ty další. Je Vám 14 let a již o prázdninách jste začala s hulením trávy. Nyní tedy hulíte něco přes půl roku. To, že to na Vás zpočátku nepůsobilo, resp. že jste necítila účinek na Vaši psychiku, je vcelku běžné. Po nějakém času se člověk "naučí" účinky vnímat. Vy prožíváte "fakt úžasné stavy", ale nemusí tomu tak být vždycky. Jsou lidé, kteří mají hned poprvé natolik nepříjemný zážitek, že nechtějí trávu do konce života vidět. Někdo má takový zážitek až po několika měsících pravidelného užívání. Ptáte se, jestli je to hodně špatné, když hulíte a jste tak mladá. Spíš bych se ptala, jak moc Vám to může uškodit. A tam už je odpověď jasná - hodně. Marihuana je látka, která se v současnosti řadí mezi halucinogeny. Může se Vám tedy stát, že Vám marihuana rozjede nějakou psychickou poruchu - depresi nebo něco podobného. Takoví lidé pak končí na psychiatrické medikaci - někteří dočasně, jiní na zbytek života. Po delší době užívání roste riziko poškození paměti, pozornosti apod. Dodnes se vedou spory o tom, jaký vliv má marihuana na pohlavní buňky. Někteří lidé po dlouhodobém užívání trpí tzv. apatickým syndromem - stavem, kdy je nic nebaví, nedokáží se pro nic nadchnout, jsou jakoby permanentně znudění. A to nemluvím o rizicích, jako je třeba rakovina jazyka, ústní dutiny, plic atd. Všechna tahle rizika rostou samozřejmě s délkou užívaní, ale také s klesajícícm věkem. Riziko vzniku psychické závislosti i poškození je tím větší, čím je člověk mladší. Přeci jenom se Vaše tělo v tuhle chvíli ještě vyvíjí a je tak náchylnější k poškození. Teď jem vyjmenovala spoustu rizik, která s sebou užívání marihuany přináší. Na druhou stranu je pravda, že spousta lidí ve svém životě marihuanu vyzkoušela a nic z toho je nepotkalo. Máte pravdu v tom, že každá zkušenost člověka ovlivní, některá i zásadně a na celý život. Možná právě zkjušenost s marihuanou a ochutnání si toho, co je "závislost" může být zkušenost, kterou využijete ve svém dalším životě. Jestli bude pozitivní nebo negativní, záleží na Vás. Vidíte, že jste se zhoršila ve škole, uvědomujete si, že Vám marihuana něco vzala, ale také dala. Teď ja na Vás zvážit, co s tím.