prosim pomozte mi
ptl
Dobrý den, stalo se mi že sem byl u toho když si jedna moje kamarádka dávala pervitin,prý po druhé v životě,ale vidět jí jak si dává srolovanou bankovku lajničku bílého prášku,to byl pohled tak šokující že již několik dní se tím velice trápím. úplně náhodou jsem se s ní totiž dostal k nějakým jejím kamarádům,kteří očividně perník berou již jako samozřejmost. Ona je sedmnáctiletá holka,ale chová se jako naivní,důvěřivá málá holčička. Ani chvíli asi nepřemýšlela jestli má říct ano nebo ne,jen se ujistila jestli je to to co už zná. Celou dobu si říkám,že jsem neměl být tak v šoku a měl sem najít trošku duchapřítomnosti a vlepit jí nejlépe fackua nebo aspon ji chytnout za ruku a někam jí odtáhnout,bohužel přiznávám,pochybyl jsem a velmi si to vyčítám. S tím člověkem který jí to nabídl se teď zřejmě hodl stýkat častěji,nevím jestli jí okouzlil,ale určitě ji očaroval tím dobrodružstvím,které zřejmě vycítila,určitě si mezi staršíma klukama připadá jako něco víc a to je přesně to čeho já se bojím. Určitě znáte spoustu takových případů a tak se omlouvám že se tolik rozepisuji a že to tak prožívám,ale vskutku mám velké obavy o to že do toho spadne. Dnes jsem o tom s ní mluvil,řekl sem jí narovinu co si o ní a o jejích kamaráadej a jejich bílem dobrodružství myslím-že to není jako když se jde sem tam někam na jointa, jsem její nejbližží kamarád a i její nejlepší kamarádka,která mimochodem s tím starším klukem co jí to nabídl předtím chodila,ale jak poznala že je to takový ubožák a že je smažka tak se s ním rozešla..ted to asi zkouší na tu druhou,na tu slabší. Oba z toho máme nervy,co to ta naše kamarádka dělá, když se s ní bavíme vypadá to jako kdyby mi jsme byli ti co se staví do cesty jejího života a rozvoje a že jí bereme kamarády,sice říká že je ráda že má takové kamarády ale že není žádná feťačka,ať se prý nebojíme. Vůbec to ale nechápe že mi jí nechceme vnucovat že je feťačka,ale že se snažíme na ní preventivně působit tak aby si uvědomila že se staršíma fetujícíma kamarádama se její osobnost jen těžko vyvine,ale naopak rozpadne. Nejsem natolik důvěřivý abych jí dokázal uvěřit že nebude žádné potřetí,počtvrté ani popiáté..je mi jasné že to bude jednoduše zase příště,až jí připravěj lajničku a srolujou bankovku,ona není schopna říct ne,je to slaboch. Málem se s námi oběma dnes pohdala a bylo vidět že zastává obranou pozici..uvědomil jsem si že když jí budeme furt jen říkat to co ona nechápe a nechce pochopit je zbytečné a že jen víc a víc tlačíme na pilu a že se takhle naše kamarádské vztahy brzy zboří a že už na nás nedá nikdy,když si bude myslet "co se mi ti dva starostlivý poserové cpou do života,já to zvládnu!" ...moc Vás chci poprosit-poradte mě a její nejlepší kamarádce,co s tou holkou máme dělat. Myslím že doba divokého západu už je dávno pryč a sebrat pár kamarádů a jít tomu klukovi,co jí nabízel perník,násilně vysvětlit pěstmí a bůh ví čím vším,že téhle holce nic cpát nesmí-to je až krajní řešení,ale možná efektivnější než naše "my to s tebou myslíme dobře,proč si tak blbá a nenecháš si to do p***le vysvětlit!!!!!?" řeči. Určitě máte zkušenost a poradte nám nějakou strategii,jak jí máme přimět k rozumu,tak aby pochopila že naše starost je to nejlepší co jí může v této chvíli zachránit od dalších pervitinových lajniček a neobrátila se za to k nám zády,utekla k tomu grázlovi a zvykla si na to že jí bude nabízet a nabízet další a další perník. nechceme jí stratit a už vůbec jí nechceme nechat to ani zkoušet dál,zvlášt s tímhle člověkem o kterém mám já po prvním setkání již celkem jasný názor,a ta kamarádčna nejlepší kamarádka o něm má názor ještě horší než já. Píšu Vám proto,že nechci udělat něco špatně,ale chci udělat něco dobrého,za co mě a své nejlepší kamarádce bude naše drahá důvěřivá kamarádka moci za deset let poděkovat,že jsme jí zachránili zdraví a mládí. Chceme to udělat,ale nevíme jak to udělat,aby to mělo cenu a výsledek. Předem moc děkuji za odpověď. PTL

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, pokud jste byl svědkem toho, jak jí někdo pervitin nabízí, tak není nezbytné jej za to ztlouci. Mohlo by vám to navíc přinést trestní stíhání za nějaké ublížení, ... Pokud byste volil restriktivní metodu, tak pokud jste byl něčeho takového svědkem, tak můžete i svědčit, nabízení a obchod s drogami je trestný a pokud byste se rozhodl do toho jít, tak stačí zajít na policii a jí své svědectví předat. Policisté by vám byli jistě vděční. Měl byste však být připraven, že budete muset svědčit také u soudu. Jinak je to k ničemu. Ohledně toho, co s kamarádkou, která bere a považuje vás za suchara, že vy ne - tak tam je situace složitější. Pokud nechce, tak nemáte zvláště moc možností co s tím udělat než jí přesvědčovat, resp. spíše čekat, než se sama rozhodne užívání drog zanechat, nebo bude mít s užíváním drog takové problémy, že bude potřebovat pomoci. Můžete také zaangažovat do problému její rodiče, kteří by ji mohli ovlivnit. Moc jiných variant není.