co je a co není restr.opatření
Dája
Pracuji jako zdrav.sestra v ÜSP, ustrašená klientka žádala zavolat lelefonem lékaře chtěla sanitou odjet do nemocnice a absolvovat operaci slepého střeva.Protože jsem si nevěděla rady, vysvětlování nepomohlo, zavolala jsem ústav.lékaři a sdělila mu vše o chování klientky. Hodinu před mým telefonem ji prohlédl , měla arytmie§ po telefonu lékař ordinoval 1 amp Apaurinu i.m. Ted nevím patří tato inj. k restriktivním opatřením nebo měl přijet lékař na aplikaci této injekce.Prosím o radu, zda jsem se zachovala správně. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, já myslím, že to není úplně dotaz z naší oblasti a necítím se v tomto ohledu zvláště kompetentní. Nicméně, myslím, že pacientku měl lékař znova vidět a rozhodně měl dorazit a ordinaci měl zapsat do dokumentace. Právně je to na hraně a sestra, se kterou jsem to konzultoval má stejný názor. Kdyby došlo k průšvihu, byla by právní odpovědnost asi spíše na vás, pokud by lékař se k tomu, že ordinoval lék po telefonu, nepřiznal. Jinak asi chápu o co šlo, lékař pravděpodobně chtěl zklidnit úzkostnou pacientku i její žádost nasvědčuje tomu, že byla spíše vyvolána úzkostí, než skutečnými problémy. Apaurin ji měl zklidnit.