Tráva
Girl
Prosííím vás potřebuju poradit...Nejsem žádnej závislák nebo tak,ale docela dost hulim trávu...(ganja,skéro) Vím,že to určitě není zdravý a právě sem se chtěla zeptat jestli to je dost nebezpečný,jestli tím ohrožujeme i náš život,(kromě těch plic to je mi jasny) Právě s Kamarádkou tet chceme vyskoušet Hašiš,plastik... Prtž chceme něco lepšího...Ale zase nechceme spadnout do tvrdých drog a to by se nám ani nestalo protože Fet to fakt mi nechcem ...Tak mi prosim napište jak dál...Myslím že když víme že fet fak jako nikdy tak by to pro nás tak moc nebezpecny byt nemohlo ne?Mno dystak mi napiste proste vse o tomhle a muj zasadni problem v cem zpocivá...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Závislost má dvě složky - fyzickou, ta je hodně zřetelná třeba u opiátů, nebo velkých dávek alkoholu (člověk může být při jejich vysazení ohrožen na životě, protože tělo vypovídá službu); a psychickou - ta se vyskytuje u všech drog, ale třeba i u činností (závislost na práci - workoholismus, závislost na hraní na výherních automatech a sázkových hrách- gambling apod.). U marihuany může vzniknout závislost psychická. Na internetu najdete rozdílné informace, často jednostranné. Jestli Vás zajímají objektivní informace, podívejte se např. do rubriky na naší úvodní stránce. V současnosti marihuanu stále hodně lidí obhajuje a mluví o ní jako o "měkké" droze, nicméně ne pro každého je marihuana "měkká". Kromě rizik, která se týkají všech (rakovina apod.), se s užíváním pojí i riziko rozvoje psychických poruch. A kdo z nás dopředu ví, že v genech žádný předpoklad pro rozvoj takové poruchy nemá? K tomu všemu je to droga nelegální, takže s ní souvisí i riziko, že se dostanete do jiných průšvihů. Samozřejmě je jen na Vás, jak se rozhodnete. Jistě dokážete samy zvážit, co Vás na marihuaně láká, co Vám z hlediska krátkodobého i dlouhodobého dává a co Vám naopak její užívání bere nebo může vzít do budoucna. Nevím, jestli jsem Vám odpověděla na všechny otázky, ale jestli ne, klidně znovu napište. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Neznám moc lidí, kteří by se pouštěli do užívání marihuany s tím, že skončí s velkými zdravotními problémy a popsaným rejstříkem trestů někde na ulici. Ale je pravda i to, že ne každý, kdo užívá marihuanu, musí dopadnout zrovna takhle.