ohledně pervitinu...
xxx
Dobrý den, je možné že mi po užítí pervitinu (nitrožilně) otékají prsty na rukou? Je to skoro pravidlem....čím to je? Jednou se mi taky stalo že mi otekly nohy, cítila jsem jak se mi do nich hrne krev. Dokonce ten tlak byl až bolestivý. Je možný že srdce "neutáhne" krevní oběh? U těch rukou - jen dlaň a prsty- jsou jakoby dva druhy otoků. Jedno, jak už jsem psala, cítím jak se mi do nich hrne krev. V druhém případě, je mám nateklý a když se třeba škrábnu nebo tak je tam takovej tělní maz (nevim jak přesně to nazvat). Ráda bych se zeptala co to způsobuje.... vim že dost lidí na takovej "maz" trpí třeba co se týče obličeje... Moc děkuji a pevně doufám že se v tom vyznáte

Odpověděl: Jakub Minařík
Je to možné. Víte, on pervitin je celkové stimulans silně ovlivňuje nejen mozek a psychiku, ale také motorický systém a silně ovlivňuje i systém vegetativní, který reguluje fungování těla a tedy také srdce a cévy. Spouští reakci, při které dochází k urychlení srdeční akce, vzestupu krevního tlaku, změně distribuce krve z vnitřních orgánů do svalů, vzestupu svalového napětí, převaze štěpících metabolických dějů, které uvolňují energii na dějem stavebním, který naopak energii spotřebovává. Za normální okolností je takový stav relativně krátkodobý, je omezen na reakci útěk-útok - má pomoci organismu dostat se z ohrožení nebo ulovit kořist. Dlouhodobá aktivace systému není normální a organismus poškozuje. Otoky rukou a nohou bývají časté, postupně se přestanou vstřebávat, resp. nemizí, přetrvávají, stanou se trvalými. Nemizí obyčejně ani po vysazení pervitinu, resp. někdy se zmenší, jindy přetrvávají. Příčinou jejich vzniku je výše popsaná reakce, přetrvávání je pak způsobeno poškozením místních struktur v končetinách a nepochybně také poškozením odtoku krve vlivem injekční aplikace, resp. cév poškozených injekční aplikací. Ten maz na obličeji je něco docela jiného, to je skutečně maz. To, co popisujete je tekutina, která je jednak mezi buňkami a pak také tekutina z poškozenýchch buněk.