Tajní
Jura
Dobry den, chtel bych se zeptt jestli se tady v CR vyskytuje tajna policie, myslim takove provokanty v civilu, co necekane prijdou, delaji ze jsou opili, a chcou vedet co delame(vetsinou jsme pred tim hulili), protoze uz se to mi a par dalsim lidem stalo, pritom ti "tajni" vubec neumi zapadnout, proste jsou hned jasni(delaji opile z niceho nic, ptaji se az moc vtirave co delame, a snazi se zapadnout pomoci debilnich vtipu,neumi pouzivat slangove vyrazy..atd.) Tak by mne zajimalo jestli to je jenom nase iluze a paranoia, nebo vazne neco takoveho po nasich mestech chodi.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud se týká "tajné policie" (tedy policisty v civilu), myslím, že jejich služby využívá standardně policie všude, tedy i u nás. Jistě jsou prostředí, kam se v rámci vyšetřování některých trestných činů pokusí se infiltrovat. S tím, že tzv. agenti provokatéři takového typu, že by naoko kupovali drogy, zbraně nebo podstrkávali úplatky (tedy by se v podstatě zapojili do trestné činnosti) u nás nejsou - takovéto jednání policisty není zákonem schváleno. Na druhou stranu bych nepředpokládala jejich nasazení v případech, kdy se jedná o přestupky či drobnou kriminalitu, ale spíše v případech vyšetřování závažnější kriminality a organizovaného zločinu. Takže pokud se týká drog, jednalo by se asi o výrobu a distribuci většího rozsahu či dovoz (+ vývoz) ze (do) zahraničí ap. Pochybuji, že by měla policie kapacity (personální, finanční) a zájem sledovat to, zda někdo není v hospodě "zhulený". Víc vám k tomu asi nejsme schopni napsat, nejsme odborníky přímo na policejní práci ani její vyšetřovací metody.