pí. Koryntová
kachne
Děkuji za odpověď. Máte pravdu co se týče mých přátel, hodně mi na nich záleží, vlastně kromě nich téměř nikoho nemám. A je nějak začal trápit styl mého života v posledních měsících. Ne že by mi to takhle naprosto vyhovovalo, ale vždycky si říkám, že to není zase až tak hrozné, i když si vždy říkám, že příště už to tak nebudu řešit. Holt mám ale slabou vůli a prostě od "těch berliček" (jak to přátelé nazývají) vím co dostanu a už jen ten pocit je silnější než já. A taky o možné závislosti na Rivotrilu jsem vůbec nevěděla. Já si myslela, že tam žádná závislost vzniknout nemůže. K psychologovi jsem se objednala už několikrát, hned jak ty potíže začaly, jenže v čekárně se vždy vytočím a zbaběle uteču. Nikdy jsem se totiž o svých potížích nebavila a jít k lékaři mi přijde, že ho budu jen otravovat. S pozdravem .......

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, dnes podruhé, "slabá vůle; vím, co od těch berliček dostanu; už jen ten pocit je silnější než já" - de facto jinými slovy popisujete psychickou závislost. Na marihuaně, alkoholu i rvotrilu, vzniká psychicá závislost. Alkohol i léky často vyvolávají navíc i závislost fyzickou. Kombinování všechny rizika jenom násobí. Vy máte přátele. Jestli i Vy cítíte nespokojenost se současnou situací, zkuste překonat ten zvláštní, ale pochopitelný, stud a strach, někam zajít. Nevím, co by Vám pomohlo v tom, abyste se v čekárně znovu neotočila, ale jistě na něco přijdete. Napadají mě k tomu dvě věci: 1.mohla byste poprosit někoho z kamarádů, aby Vás doprovodil; 2. zkuste si odpovědět na otázku: CO nejhoršího by se mohlo stát? Ten strach pak bude konkrétní a možná nakonec poleví. Rozumím tomu, že se Vám nechce mluvit s někým cizím a navíc psychologem. Spousta lidí si připadá hloupě, stydí se, má pocit, že psychologa potřebují jenom blázni a oni ne; bojí se, že jim řekne něco, co nechtějí slyšet apod. Tak či onak, je to na Vás. Buď to risknete a uděláte krok "do neznáma", a zkusíte to, a nebo zůstanete v tom, co znáte. Držím palce a budu ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo.