zoufalstvi
rodice
Dobry den, uz si nevime rady se synem. Vzdy jsme meli velmi dobre vztahy. Synovi je 17,5 let, chodi tretim rokem na ucebni obor, kde se mu moc nelibi, ale nemohl si moc vybirat, protoze v osme a devate tride se velmi zhorsil v prospechu. Ted nam dochazi, ze to bylo nasledkem marihuany. Zmenil styl oblekani, nechal si narust dlouhe vlasy, az jednou prisel s dredama. byl nedochvilny. Stale jsme mu to tolerovali a prisuzovali jsme to jeho veku. Vzdy byl velmi slusny a hezky se k nam choval. Je velmi citlivy a nerad vidi, kdyz jsme smutni. Nyni jsme zjistili, ze nam lze, ma castou absenci ve skole a ted se snazi vyhybat i praxi. kde byl z pocatku velmi obliben. Bojime se, ze se ani nevyuci. Mame strach, co bude dal. Jsme z toho spatni a nevime si rady. Vime, ze jsme to podcenili, ale porad jsme doufali, ze je v jadru dobry a snazili se mu vytvorit dobre rodinne zazemi. Mame jeste 2 dcery, ktere uz jsou dospele a maji svou rodinu a nikdy jsme s nima nic takoveho nezazili. Jsme z Ostravska. Prosime o radu, kam se mame obratit pro pomoc. Dekujeme

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Bohužel neexistuje žádný manuál na to, jak správně vychovávat děti, a tak se stává, že jedno z dětí, někdy i více, "sejde na zcestí" a rodiče pak přemýšlí, co udělali špatně a co mohli udělat jinak. A v dnešní době jich není málo. Spousta rodičů řeší podobné problémy jako Vy. A není to pro ně snadné. Přeci jen je v tom spousta emocí, pochyb, obav a výčitek. To, že se chcete zajít někam svěřit a poradit, je krok správným směrem. I když řešení bývá spíše běh na dlouhou trať. Píšete, že jste z Ostravska. Podívejte se na stránky www.drogy.net, v pravém sloupku je odkaz "kontakty". Pak už je výběr na Vás. Doporučila bych Vám zavolat si na nejbližší kontaktní centrum a zeptat se. Jistě budou mít dobrý přehled o možnostech, kam se obrátit. Zatím Vám držím palce a přeji hodně sil a trpělivosti. S pozdravem, Gabriela Koryntová.