závislost ?
kachne
Dobrý den ...... mám trošku větší psychické potíže a tak se je snažím nějak zvládnout. O víkendech se to snažím přepít alkoholem, navodit si dobrou náladu, někdy do toho skloubím i trávu .... je potom dobře, člověk je veselý a dokáže "byť na chvíli" vydržet sám se sebou. Do toho ať můžu v noci spát, převážně přes týden, si dávám denně dávku Rivotrilu (zhruba 6 x 0,5mg), hrozně mi to pomáhá. Mě to příjde normální, je mi aspoň "dobře", ale okolí mě začíná strašit, že to jsou pro mne jen berličky a že mám závislost (řeším to takhle zhruba 3měsíce). Tak se chci zeptat, jestli na tom může být něco pravdy ..... já myslím, že to tak není. Děkuju za odpověď. S pozdravem .....

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, říkám si, že je to docela obdivuhodné, napsat takový dotaz. Obzvlášť když Vy sám/sama máte pocit, že je všechno v pořadku. Napadá mě, že Vám na Vašich přátelích nejspíš hodně záleží a máte s nimi upřímné a dobré vztahy, jinak byste si jejich poznámky asi vůbec nepřipustil/a. Popisujete, jak řešíte svoje psychické obtíže - o víkendu pijete, sem tam kouříte marihuanu; k tomu berete Rivotril na spaní. Trvá to zhruba 3 měsíce. O svých psychických potížích píšete jen to, že máte špatnou náladu, dělá Vám problém vydržet sám/sama se sebou a k tomu všemu máte problémy spaním. Zní to tak trochu jako deprese. Ale možná se pletu, přeci jenom nevím, co za tím vším stojí. Nedokážu říct, jestli jste závislý/á, ale jistě není tahle cesta z dlouhodobého hlediska šťastnou volbou. A 3 měsíce už je přeci jenom celkem dlouhá doba. Jestli bych Vám mohla radit, doporučila bych Vám obrátit se na psychologa, psychoterapeuta, psychiatra - probrat s ním Vaš problémy a zkusit najít jiné řešení. Možná Vám psychiatr předepíše jeden lék - na deprese i spánek. Uvidíte. Když byste napsal/a, odkud jste, a k jakému odborníkovi byste chtěl zajít, mohla bych Vám příště napsat kontakt. S pozdravem, Gabriela Koryntová.