Je to řešitelné?
Honza
Pánové, drogy mě připravily o všechno. O peníze, studium, duševní zdraví, o klid...I o možnost najít si lepší pracovní místo. Však to znáte, co všechno se bere třeba na konkurzu v potaz. A to jsem si ještě ani "nelízl" (i když lékařským testům se tady tak nějak moc nevěří) Jen jsem nucen, vzhledem ke svým současným finančním možnostem a povinnostem a právům spoluvlastníka, žít s členem rodiny, který je sice v péči nějaké nadace Podané ruce, nebo tak nějak, ale to mu nebrání, aby si dál řešil ten "SVŮJ" život po svém. Je prý demokracie... Už mě nebaví hádat se s vymahači dluhů, ani žít někde, kde se ztrácejí věci a funguje jakási obdoba domácí hospody a nevím čeho. Prý je to moje chyba, že se raději nevzdám majetkových nároků a nejdu třeba pod most. Ale stejně by mě později obtěžovaly úřady s placením nějakých dávek na prý bezmocného člena rodiny, už mě varovali, že bych mohl jít i do vazby. Existuje jiné řešení, než smrt?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, nejsem si zcela jistá, na co se vlastně ptáte. Připadá mi, že jste tenhle dotaz napsal v návalu vcelku silných emocí. Jestli jsem to pochopila správně, pak žijete v domácnosti s někým, kdo bere drogy. Domů Vám chodí vymahači dluhů a někdo Vám vyhrožuje, že před dluhy nemáte možnost uniknout, ačkoli Vy jste je neudělal. Pletu-li se, opravte mě. Ptáte se, co s tím. Nevím, kde jste se dosud informoval, ani co jste zkoušel s touhle situací dělat. Chápu, že to nemáte snadné, a možná už se Vám ani nic dělat nebo řešit nechce. Kdybych Vám mohla přeci jenom poradit, doporučila bych Vám obrátit se na odborníky a situaci s nimi probrat. Takhle přes internet se to řešit nedá. Ale pravdou je, že nejste jediný, kdo podobný problém řeší a v poradně by Vám mohli pomoci vymyslet postup, co dělat; a možná by se Vám i ulevilo. Jestli máte někde poblíž sdružení Podané ruce, obraťte se na ně. Tohle sdružení je snad největší v republice a má řadu "poboček". Některé jsou určeny pro osoby, které užívají drogy; jiná pro jejich rodiny a blízké. Jestli máte ještě trochu sil, zkuste to a uvidíte. Co Vy na to? S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: na stránkách www.drogy.net pod odkazem "kontakty" si můžete najít telefony na místa, kde by Vám mohli poradit.