jak zjistit zavislost
KLARA
chtela bych se zeptat,na co vse se ma clovek sam sebe zeptat a popravde si odpovedet,aby zjistil do jake miry je zavisly,vim ze je nejlepsi se spojit s nejakym odbornikem,ale nejprve bych se chtela tak nejak ujistit sama jak na tom ve skutecnosti jsem a zda je potreba vyhledat lekarskou pomoc.kdyz vam reknu ze uzivam prvitin,ted asi skoro kazdy den,intravenozne,trva to asi 3 mesice,pred tim jen snupani,tak 4¨=5 mesicu.ja bych c tim chtela uplne prestat urcite jsem nejakym zpusobem zavisla,ale jen se bojim toho co prijde,co me vlastne ceka,najaka ta toxicka psychoza,ja nevim,ted se neustale zajimam pres internet co se tyce pervitinu,zavislosti a lecbe,ale chtela bych zjistit,jak na tom opravdu jsem,umim priznat sama sobe i okoli,ze nejakym zpusobem zavisla jsem,ale zase si myslim,ze to nebude tak horke,jenze kdyby nebylo,tak s tim okamzite seknu,pritom bych hctela,ale po pravde jsem nekdy odhodlana okamzite s tim seknout,ale pak prijde neco a zase nechci,proste nevim,ale mam rodinu a nechci ji timhle zpusobem ztratit ti nejak ublizit,coz uz se asi stalo a samozrejmne tim ublizuji predevsim sobe.

Odpověděl: Jakub Minařík
Aha. No s touhle frekvenci a délkou užívání bych si troufl říci, že závislost již vznikla, spíše bychom se asi měli bavit o její tíži. Vzhledek k situaci (problémy v partnerském vztahu jako jedna z příčin užívání psychotropních látek) soudím, že opuštění užívání nebude snadné. Pokud byste o to stála, tak vám rád pomohu. Po internetu i osbně, či zprostředkováním nějaké péče. Ohledně možností léčby - existuje léčebna pro matky s dětmi. A je to v celkem velmi příjemném prostředí - na bývalém, nyní nově rekonstruovaném statku v panství knížete Karla Schwarzenberga v jižních čechách. Komunitu provozuje naše organizace, nemohu ji tedy chválit, to by měli jiní, ale alternativa léčby je to celkem dobrá. Po ukončení existuje i možnost chráněného bydlení v Praze. Zvažte to.