martin
Dobrý den, mám takový problém. bydlím na malém městě v panelovém domě. V přízemí je byt kde se pravděpodobně vaří pervitin, na chodbách to strašne zapáchá a chodí tam různá individua. na stížnost nás ostatních obyvatel, to již jednou prověřovala Městská policie, údajně tak zapáchá desinfekce. lidi "znalé věci" tvrdí že takhle smrdí chemikálie a proces při výrobě pervitinu. Prosím můžete nám poradit jaké máme možnosti k řešení této situace. Hodně nás to obtěžuje a máme strach o naše děti a své zdraví. Předem děkuji za odpověď. Martin

Odpověděl:
Dobrý den, nepíšete, zda se již majitel domu, případně někdo z nájemníků, pokoušel důrazně promluvit s majiteli inkriminovaného bytu a upozornit je, že v případě, že se situace okamžitě nezmění, budete písemně kontaktovat policii. Pakliže již toto proběhlo a situace se nezměnila, lze postupovat tak, jak níže uvádí JUDr.Ing. Helena Svatošová z Právní poradny A.N.O. "Pokud máte podezření na páchání trestného činu, doporučuji kontaktovat policii státní, nejlépe službu kriminální policie a vyšetřování, a to písemně. Popiště okolnosti, na základě kterých se domníváte, že dochází k páchání trestného činu a na závěr požádejte, abyste byl do 30 dnů vyrozuměn o učiněných opatřeních. Tomuto požadavku musí policie ze zákona vyhovět a sdělit, co ve věci podnikla. Pokud zjistí, že se v bytě skutečně vyrábí drogy, zahájí trestní stíhání. Pokud by se věcí nezabývala, je také možné obrátit se na místně příslušné státní zastupitelství. Za PPANO, Helena Svatošová"