HELP!?
SemVkryse
Dobrý den. Zjistil jsem ze muj nevl.otec (36let) užívá pervitin. šnupe. Počítám tak 1-2-3měsíce. opravdu nevím.Myslel jsem si že si dá jen výjímečně, ale myslet znamena h.vědět. Přiznal se k pár dnům,(Poznám to protože jsem to taky párkrát zkusil) kdy jsem to na něm poznal, poté co se snažil zjistit co všechno vím. Pak byl uražený-zřejmě promýšlel co bude dál. Myslel jsem si že se na to vykašle. Po dvou dnech mě ráno opět vzbudilo takové to popotahování...jako když mate rýmu..Takže v tom jede dál. Mám takový pocit že stím nemůžu naprosto nic dělat. :( Vživotě nepůjde do nějaké léčebny.... Mám ho rád-znám ho od 6ti let, ted je mi 22. Ještě mu i trochu věřím, i poté co mi do očí říkal že to není možny..že si to jsou pomluvy. Nejradějí bych mu dal pár facek a odešel z domu, protože mě to strašně štve . Bohužel tu je i moje máma která je ztoho na prášky a tato taky nebude dlouho snášet a odejde..Takže tady nekonec zůstane sám a ufetuje se:( Mno jsem ztoho zase tak nas*anej že ani nenapíšu nic kloudného.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Asi není snadné dívat se na to, jak se člověk, kterého máte rád, takhle ničí. Vy víte, kam můžou člověka drogy dovést a máte o něj strach. Navíc jste naštvaný, že Vám lhal. Podle toho, co popisujete, Váš nevlastní otec nemá pocit, že by měl problém. Nesjpíš si pervitin v tuhle chvíli užívá, má pocit, že má vše pod kontrolou a nemá kvůli tomu žádné velké problémy. A tak máte pravdu, že ho asi nedonutíte jít do léčebny. Všechny léčby jsou podmíněné tím, že si člověk musí přiznat problém. Pak ho teprve může začít řešit. Co můžete dělat Vy? Není toho moc, ale vzhledem k tomu, že bydlíte společně, můžete se domluvit na tom, jak to bude doma fungovat. I na tom, co se stane, když někdo dohodu poruší. Na to je ale potřeba najít vhodný okamžik a při rozhovoru si nic nevyčítat, neobviňovat, nevyhrožovat něčím, co nesplníte (např. odchodem z domu, pokuď pak neodejdete) apod. Také můžete mluvit o svém strachu a obavách. Zkuste se dovědět, jak je na tom on. I jemu je určitě tahle situace nepříjemná. Zatím Vám držím palce a napište, jak se to vyvíjí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.