jak prestat?
divka
dekuji za odpoved. Pisete, ze jsem nenapsala dost detailu..no, je mi skoro 25, beru heroin a priblizne 2gramy denne, coz asi je dost na to, aby bylo moyne prejit hladce rovnou na subutex. Co myslite? Spis jsem premyslela, zde jit na detox a nebo si to 'odkroutit' doma pod dozorem manzela. Ptam se vas, zda je to dobry napad, protoze muj usudek nemusi byt ten nejobjektivnejsi co se tohoto tyce. Chci uz se toho svinstva konecne zbavit, ale vim jak je to tezke a ze uz to budu mit v hlave do konce zivota.Proklinam ten den kdy se mi to dostalo poprve do ruky. Jeste jednou dekuji za radu a do toho centra ve Spaleny urcite zajdu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím, píšete, že berete aktuálně 2 gramy heroinu denně. To je docela velká dávka. Musí Vás to stát spoustu energie a možná i peněz si takovou dávku denně obstarat. K Vašemu dotazu - vzhledem k uvedené dávce bych Vám doporučovala vyabstinovat si na detoxu. Bylo by to ze zdravotního hlediska bezpečnější. Jestli byste si vybrala druhou variantu - tedy vyabstinovat doma, doporučila bych Vám kontaktovat psychiatra, třeba pana Jakuba Minaříka v té Spálené, jak jsem psala minule, a Vaši situaci s ním konzultovat. Každá z variant má svá pro i proti. Na detoxu jsou lidé, kteří berou, a je tam omezené kouření; na druhou stranu je to bezpečnější. Doma to možná bude příjemnější v tom, že je člověk ve známém prostředí, kouří kolik chce a nemá kolem sebe další uživatele; na druhou stranu to bude zátěž pro manžela. Jistě dokážete ještě další pro a proti vyjmenovat. Jestli máte skutečně v plánu zajít do Spálené, objednejte se na schůzku třeba i s manželem a uvidíte. Takové rozhodnutí není dobré uspěchat, aby pak člověk nebyl zbytečně zklamán, že se to zase nepovedlo. Držím palce a budu ráda, když dáte vědět, jak jste se rozhodla. S pozdravem, Gabriela Koryntová.