jak prestat?
divka
dobry den, mam pomerne velky problem.Uz asi pred 8mi lety jsem zacala brat heroin, v roce 2000 uspesne na par let prestala pomoci methadonove substituce,nasledne subutex. mam normalni zivot, praci, partnera, hezkz byt ale pred dvema lety jsem se v tom zacla zas placat.Je to hrozna zatez i vzhedem k tomu ze nemam uz davno zadne zily,takze do sebe picham jak do jehelnicku a jsem z toho uz unavena i fyzicky. Premyslela jsem jit na nejaky detox, ale co vim tak je to vse nekuracke, coz bych nezvladla a pritomnost klasickych narkomanu by mi asi vadila.Je u nas nejaky detox, kde je to trochu jinak?Chtela bych co nejdrive prestat a pak asi nejaky cas brat subutex,aby to nebyl tak drasticky prechod.nechtela jsem hned volat k Apolinari, jelikoz me tam vsichni znaji a bylo by mi trapne, ze jsem do toho ynovu spadla po tolika letech.dari se mi to totiz uspesne tajit,jen muj partner o tom vi a nici ho to.Nechci si ale dal kazit zdravi a zivot, ktery mam jinak dokonaly.Muzete mi nejak poradit kam se obratit, nebo jak dal? dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Bohužel nepíšete příliš mnoho konkrétníh informací o tom, kolik a co vlastně v současnosti berete, ale jestli tomu dobře rozumím, tak byste chtěla vyskočit z nejspíš nelegálního užívání opiátů (heroinu?) a přejít na nějakou dobu na subutex. Zvažovala jste možnost přejít jednoduše rovnou na subutex, aniž byste absolvovala detox? Můžete se zkusit obrátit na CADAS (Spálená 12, tel. 222924245), a ideální by bylo, kdybyste se dopředu domluvila v Denním stacionáři na individuálních terapiích (můžete to zkusit rovnou a nebo zajít na motivačku v úterý, čtvrtek 10:30 - 12:00; Janovského 26, Praha 7 - Holešovice, 220803130). Stačí to takhle? PS: Abych pravdu řekla, neumím si představit detox bez narkomanů. K tomu kouření můžu jenom dodat, že každý detox to má trochu jinak, ale vždycky je to omezené.