test na hepatitidu typu C
startagain
Dobré odpoledne, reguji na odpověď na můj dotaz č.347103. Předem chci poděkovat za Vámi poskytnuté informace......poplatek za test na aids 300kč není pro mě ničím co bych si nemohla dovolit.myslela sem že je to podstatně dražší.....proto bych se chtěla zeptat kde by mi udělali test na hepatitidu C anonymně byť za poplatek a taky kolik tento poplatek činí. Pokud to tedy někde vůbec dělají.K mému praktickému lékaři jít nemohu (byť je vázán lékařským tajemstvím) neboť je to člen rodiny......tak mě snad chápete. Pokud to není nikde možné lze žloutenku poznat podle nějakých hodnot v krvi? Které to jsou? O ty mohu praktického lékaře požádat blíží se mi termín kontrolních odběrů kvůli mým ledvinám a vysoké hodnotě ASLO kterou sem měla tak bych to mohla vzít při jednom.... Díky.

Odpověděl:
Dobrý den, na některých hygienických stanicích testují i na protilátky hepatitidy C, zkuste se zeptat v té HIV/AIDS poradně (tel. 541 421 220). Jestli tam neuspějete, obávám se, že jiná možnost anonymního testu není. Ale myslím, že se můžete obrátit na tu Ambulanci pro přenosné nemoci (Ponávka 2, tel.: 545 240 743) - kde se na hepatitidu C specializují. Myslím, že pokud Vás tam otestují, není důvod se obávat, že by se to dozvěděl někdo další. Co se týká hodnot v krvi, s tím Vám bohužel neporadím, protože nejsem lékař. Nicméně vím, že diagnostika hepatitidy typu C může být náročná i pro praktického lékaře a poměrně často se doporučuje nechávat se testovat u hepatologů. Doufám, že v poradně nebo v ambulanci uspějete, kdyby ne, ozvěte se znovu, pomůžeme Vám zajistit něco v Praze. Hodně štěstí.