Jehla
Anonim
Zdravim měl bych na vás dotaz. Zajímalo by mě jestli jsem si začal víc nebo jak víc škodit když jsem přešel ze šnupání na jehlu. Jedná se o perník,nic jinýho si nešleham. Podle mě jsem se drobet vzchopil jelikož mě to foukání už pěkně sr..o.A hlavně mě to čim dál víc bolelo díky za odpověd

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, injekční aplikace je velmi riziková, ve srovnání s jinými způsoby aplikace je považována za nejrizikovější. Přeci jenom vpravujete do těla látku, která sama o sobě žilnímu systému škodí. Navíc nikdy přesně nevíte, jaké v ní mohou být příměsy. Slyšel jste někdy třeba o abscesu, flegmoně nebo flegitidě? Jsou to nemoci, které se pojí právě s injekční aplikací. Může je způsobit některá z příměsí v droze a nebo různé nečistoty, které se při injekční aplikaci do těla snadno dostanou. K tomu všemu se přidává závislost na injekční aplikaci, říká se jí "závislost na jehle". S tím vším souvisí i riziko nákazy krví přenosnými nemocemi - zejména žloutenky (B, C) nebo virem HIV. V případě, že hodláte v inječní aplikaci pokračovat, určitě dodržujte přísně hygienu - tzn. na každou aplikaci použijte čistou stříkačku, používejte jenom svoje "nádobíčko" (vodu, lžičku apod.) - nikomu nic nepůjčujte, od nikoho si nic nepůjčujte ani Vy; s nikým si nenatahujte vodu z jedné lžičky apod. Jestli by Vás k tomu zajímaly bližší informace, zajděte do některého kontaktního centra. Určitě Vám poradí. A zároveň s nimi můžete ještě jednou probrat svoje dotazy a zeptat se na rizika. Ale jestli to je jen trochu možné, když už to musí být, doporučila bych Vám zůstat u šňupání. Je pochopitelné, že jestli jste si dříve aplikoval šňupáním delší dobu, pravděpodobně jste si tím narušil sliznici. Bude to chtít nějaký čas, než se zregeneruje. V dotazu se zmiňujete o tom, že jste "foukal". S tímto označením se setkávám v momentě, kdy lidé mluví o čichání toluenu, nebo podobných látek. I proto si nejsem jistá, jestli jsem Vám ve všem dobře rozuměla a budu ráda, když to upřesníte, nebo se ještě zeptáte. S pozdravem, Gabriela Koryntová.