Ibogain
sina
Dobrý de, prosím o vaši pomoc.Syn 25 let je závislým na alkoholu, kouří marihuanu a nyní jsem zjistila, ýe občas zkusí i pervitin.Slyšela a četla jsem, že ibogain by byl snad alternativni léčbou drogové závislosti.Prosím napište mi, zda-li existuje ibogainová poradna v Brně. Dcera se z drogové závislosti dostala sama před 8 lety, myslím že to peklo už nevydržím.Děkuji vam, sina

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ibogain je látka, se kterou se v souvislosti s léčbu ze závislosti provádělo v zahraničí pár výzkumných studií, její efekt není zcela prokázaný zvláíště v dlouhodobém účinku a vzhledem k tomu, že je ibogain halucinogen, tato léčba může mít i řadu vedlejších účinků. Ibogainová léčba není v ČR povolena a ibogain zde není dostupný. Vzhledem k těmto skutečnostem bych doporučila spíše využít osvědčené postupy léčby a poradenství v drogové problematice. Myslím, že by bylo asi nejlepší, abyste se o této situaci zašla poradit za někým z odborníků a zkonzultovala další postup. Vzhledem k Vašim zkušenostem se (samo)léčbou dcery byste asi potřebovala oporu a potřebné informace, jak s tím nakládat dál, aby nedošlo k takové situaci jako před lety. Nevím, zda syn se situací něco dělat chce, zda je na Vás finančně/sociálně závislý, nakolik je jeho problém s užíváním alkoholu a drogy závažný - to se bohužel nedá dost dobře takto přes internet posoudit a je vždy lepší si o tom promluvit osobně. V Brně Vám mohu doporučit kontakty na kolegy, které osobně znám a kteří Vám jsou schopni v takovéto situaci pomoci lépe než ibogainová terapie, která je opravdu kontroverzní záležitost. Níže uvádím kontakty, kam se můžete obrátit. Více informací o jednotlivých zařízeních najdete na webu o.s. Podané ruce, které je provozuje, na www.podaneruce.cz. Přeji hodně štěstí. Kontaktní centrum Drug Azyl o. s. Podané ruce Vídeňská 3 639 00 Brno Tel./Fax: +420 543 249 343 Psychiatrická ambulance o. s. Podané ruce MUDr. Jana Novotná Vídeňská 3 639 00 Brno Tel.: +420 543 210 848 Psychiatrická ambulance o. s. Podané ruce MUDr. Ronald Marek Hapalova 22 621 00 Brno Tel./Fax: +420 541 227 704