Kde se testovat v okolí Brna?
startagain
Dobré odpoledne, chtěla bych se zeptat kde v Brně nebo okolí se mohu nechat zdarma a anonymně otestovat na AIDS a hepatitidu C, nemohu to nikde najít mimo Prahu. Je mi 21 let a od 17-19 jsem užívala pervitin nitrožilně. Díky Bohu sem si vše uvědomila brzy a skončila sem s tím sama. Dodnes o tom neví nikdo z rodiny ani mých lékařů. Nešlo to ale jen tak. Substitucí za pervitin se mi stal alkohol, což bylo pro mě ještě horší než předtím. Velice rychle mě zcela ovládl a ztratila jsem veškerou sebeúctu a měla nechráněné pohlavní styky. Dnes studuji již 1,5 roku VŠ a jsem si konečně jistá sama sebou i tím co dělám. Nejsem závislá na drogách ani alkoholu i když to nebylo není a ani nebude už nikdy jako dřív. To co mě momentálně ale nejvíc trápí je fakt že nevím na 100% jestli jsem zdravá. Subjektivně se cítím dobře ale chci mít jistotu.Momentálně nemám přítele ale něco se rýsuje v blízké budoucnosti. Pokud jsem pozitivní chápu že je to daň za moje špatná rozhodnutí kterých sem se dopustila ale nechci aby kvůli mě trpěl kdokoli další. Děkuji za odpověď.H.

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel není vůbec snadné nechat se zdarma a anonymně otestovat. Hygienická služba provozuje síť HIV/AIDS poraden, ale kvůli nedostatku financí testuje zdarma jen neanonymně, aby mohla test proplatit zdravotní pojišťovna. Anonymně Vás otestují pouze za poplatek 300,- Kč (kdybyste přeci jen měla zájem v Brně je HIV/AIDS poradna v Gorkého 6, tel. 541 421 220, otevírací doba po-pá 7.00-11.30). Anonymně a zdarma provádějí testy na protilátky HIV v některých kontaktních centrech pro uživatele drog, můžete zkusit brněnské (K-centrum Drug Azyl, Vídeňská 3, tel.: 543 249 343). Ještě můžete zkusit zavolat na bezplatnou linku Pomoc AIDS: 800144444, třeba mají nějaké příznivější informace. S testy na hepatitidu je to ještě o něco horší, centra pro uživatele drog už tyto testy k dispozici většinou nemají. Můžete se zkusit zeptat v už uvedené HIV/AIDS poradně nebo v brněnské ambulanci pro přenosné nemoci, Ponávka 2, tel.: 545 240 743. Chápu, že chcete anonymní testy, ale když je to tak nedostupné, tak jen připomínám, že máte možnost požádat o provedení testů svého praktického lékaře, který je vázán lékařským tajemstvím. Jste dobrá, že jste se zvládla vypořádat s pervitinem i alkoholem sama, určitě to nebylo snadné. A možná to občas není snadné ani teď, kdybyste si třeba potřebovala s někým promluvit, můžete se obrátit např. na Denní psychoterapeutické sanatorium Elysium - Podané ruce, Hapalova 22, Brno - Řečkovice, tel. 541 227 704, nebo se znovu ozvěte. Přeji hodně štěstí.