alkohol mi zřejmě vrátil psychosu z pervitinu?
Esra
Dobrý den, prosím o pomoc. Brala jsem tři roky perník... ne každodenně, zhruba 1-2x týdně. Přestala jsem kvúli počínající paranoie... začaly mi npř. vadit pohledy lidí, zejm. při cestě metrem, tramvají; slyšela jsem, jak mě komentují, otáčejí hlavy mým směrem, vysmívají se mi. Měla jsem z toho (iracionální) hrůzu, návaly paniky. Jeden z mnoha důvodů, proč jsem nakonec přestala smažit. Problém tkví v tom, že se mi ony paranoidní stavy vrátily-pravděpodobně kvůli nemírné konzumaci alkoholu & THC. (Momentálně u sebe už asi měsíc hostím přátele ze zahraničí.) Každý večer jsme chodlili chlastat, občas i hulit. A to brutálně. Zvládala jsem to relativně dobře. Ani mi ráno nebývalo tak zle. Vše se změnilo tento víkend na oslavě kamarádových narozenin v hospodě. Jako když se najednou otočí vypínačem. Vracím se z WC a zvuky znějí najednou podivně rozplizle. Všichni na mě civí, sledují každý můj pohyb; někdo přímo, ostatní rádoby nenápadně. Cítím, že jsou nepřátelsky naladěni. Zbytky rozumu tuším, že to je stíha, ale stejně to nezvládám, utíkám bez rozloučení a bez placení. Doufala jsem, že se z toho vyspím-nestalo se tak. Pokračuje to. Cestu do školy jsem málem nepřežila. Z přednášky jsem pak stejně osešla. Nedalo se to. Když na mě každý civí a ještě slyším, jak mě dvě kolegyně vzadu pomlouvají, já na to prostě nemám Nevím, co mám dělat. Přejde to samo když budu abstinovat od všeho? Mám pocit, že se zblázním. (mám teď v sobě Lexaurin) Trochu to pomohlo. Zmírnilo to paniku.

Odpověděl:
Dobrý den, abstinovat od všeho zkuste každopádně, ale na Vašem místě bych radši zašla k doktorovi. Určitě to musí být velmi nepříjemný stav a bez lékařského zásahu riskujete, že bude přetrvávat dlouho. A to je určitě zbytečné. Pochopila jsem, že jste z Prahy, můžu Vám doporučit dva milé a hodné psychiatry, kteří se v téhle problematice pohybují, takže Vám nejen pomůžou, ale určitě budou mít i pochopení. Buď MUDr. Jakub Minařík ze Sananimského CADASu (CADAS, Spálená 12, Praha 1, tel.: 222924245) nebo MUDr. Dušan Randák (AT ambulance, Apolinářská 4, Praha 2, tel.: 224 968 214, 224 968 236), předem zavolejte. Držím palce.