Prosba o pomoc
Mirek
Máme syna, který je drogově závislý. Synovi je 33 let. S drogami se potýká již delší dobu, byl dokonce ve vězení. Nyní máme ho doma a dal nám kontakt na Vás. Napsal dopis panu Janu Šípovi a my máme prosbu, zda by bylo možné v brzké době umístit ho do komunity za účelem léčby. Děkuji, Miroslav, otec

Odpověděl:
Dobrý den, to, aby se Váš syn dostal na léčbu do komunity, nemohu bohužel ovlivnit. Klienti jsou do komunity vybráni na základě životopisu, který napíšou a odešlou. Předpokládám, že to Váš syn už udělal a že to je dopis, o kterém píšete. Záleží na tom, zda je pro něj tato léčba vhodná a také jestli je v komunitě právě místo. Nepíšete, jak je to dlouho, co dopis odešel, ale syn může určitě zkusit zavolat buď do Kontaktního centra SANANIM v Praze tel.: 283 872 186, nebo přímo do Terapeutické komunity Němčice tel.: 383 396 120, aby zjistil, jak to vypadá. Když byl Váš syn tak dlouho bez drog byla by škoda, kdyby do toho před léčbou znovu nějak víc "spadl". Zkuste ho přesvědčit, že jednorázové (případně krátkodobé) uklouznutí nemusí znamenat, že do toho spadne znovu se vším všudy - ať se snaží abstinovat dál, dává si pozor a zkusí vyhledat odbornou pomoc. Nějaké zařízení, kam by mohl docházet do té doby než nastoupí na léčbu. Přeci jen abstinovat bez léčby sám není úplně snadné a jsou místa, kde mu mohou pomoci, podpořit ho. Pokud jste z Prahy bylo by nejlépe kdyby se obrátil přímo na Kontaktní centrum SANANIM v Holešovicích (Osadní 2), tel.: viz výše. Pokud nejste z Prahy, může se obrátit na jakékoli jiné kontaktní centrum, příp. AT poradnu. Adresář těchto zařízení najdete v mapě pomoci na www.drogy-info.cz nebo v databázi kontaktů www.drogy.net, nebo se ozvěte znovu a my vám někoho doporučíme. Tato situace je také velmi náročná pro vás, pro rodiče, pokud byste stál(i) o nějakou podporu či poradenství, můžete se také obrátit na nějaké kontaktní centrum. Tato zařízení poskytují standardně služby také příbuzným a blízkým uživatelů drog. Přeji hodně sil.