po extazi hystericky zachvat,apatie
Mandarinka
dobry den,mam jeden dotaz.existuje nejaka vazba mezi psychickym onemocnenim a drogama?protoze ja jsem pred 10ti lety trochu experimentovala s pervitinem,ale potom jsem po jeho uziti mela neprijemne stavy tak jsem prestala.diky bohu.a pak za par let vyzkousela extazi,ale mela jsem jich jen par protoze potom jsem po uziti mela neprijemny stav misto toho abych si to uzivala,tak jsem mela depresivni stav.dnes mam k drogam odpor,ale nedavno se mi stalo parkrat ze mi to nekdo hodil do piti a pokazde jsem mela nejaky hystericky zachvat,brecela jsem,byla nejak mimo,pratele neverily a musely me odvest domu.a pokud to hodne prezenu s alkoholem,a neco nebo nekdo me stve,tak je to to same.jako kdyby sly vsechny negativni emoce ven.tak nevim zda je to proto ze jsem citlivy clovek,nebo muzu mit nejakou dusevni nemoc.nedavno jsem byla ze zvedavosti u psycholozky na dvou sezeni a ta mi rekla ze prasky zadne nepotrebuji ze pry jsem zdrava,ale o tech stavech co mam po poziti drogy jsem ji nerekla.jsem clovek co drzi svoje emoce "pod poklickou"snazim se byt na kazdeho mila,ale pak mam tu frustraci a jde to vsechno ze me jakoby ven.tak jestli je to normalni ci ne.dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi by bylo moudré se při vyšetření svěřit s problémem, který je vázaný na užití nějaké psychotropní látky. Jinak stavy, které popisujete s užíváním drog velmi pravděpodobně souvisí. Není to nic divného, či patologického a je to celkem obvyklé. Pervitin působí anxiogenně - tedy česky může způsobit stavy strachu, dokonce může vyvolat záchvaty paniky, zvýšit tenzi, ... a je schopen takovou reakci vyvolat i u zdravých osob. Pokud má člověk i jen klinicky nevýznamné obtíže, nebo se taková reakce objevuje v situacích, kdy užije nějakou jinou psychotropní látku, může se takový stav objevit s mnohem větší pravděpodobností.