doba abstinečních příznaků u Subutexu
Hanz
Dobrý den, zajímalo by mě, jak dlouho trvají abstinenční příznaky po vysazení Subutexu. První 3 dny se opravdu nic nestalo, ale po této době nastala nespavost a nechuť k jídlu. Respektive po požití čehokoli, kromě pečiva a piškotů, křeče v ústech, které po prvním polknutí zmizí, ale je to velice nepříjemné a většinou následuje průjem. Subutex jsem bral asi 3 roky a to nitrožilně, poslední dávku jsem měl před týdnem (asi 1mg), jinak jsem bral okolo 4-6mg denně. Poslední 2 noci jsem si vzal Neurol 0,25mg, který částečně pomohl k mému spánku (tak 3-4 hodiny). Chtěl bych se zeptat, jestli mám tento nespavý stav překonat bez prášků, nebo jestli mohu nějaké prášky použít, abych usnul alespoň na chvilku a neuškodilo mi to. Noci jsou velice dlouhé a většinou usnu až k ránu, spát chodím pravidelně ve stejnou hodinu, ikdyž vím, že neusnu. Ještě by mě zajímalo, jestli máte zkušenost s dobou, kterou bude tato nespavost trvat. Děkuji za odpověď. Hanz

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, takový průběh je pro abstinenci od Subutexu celkem typický - první dny nic, pak se střídají lepší a horší dny, většinou po dobu až 3 týdnů. Nespavost někdy trvá ještě déle, ale pokud jste s ní neměl problémy předtím, mohla by tak do měsíce vymizet, nebo se alespoň hodně zlepšit. Samozřejmě je vždycky lepší při odvykání z jedné látky, ovlivňující psychiku, nepomáhat si žádnou jinou takovou, tedy ani prášky na spaní. Někdy je to pravda potřeba, pokud je to ale možné, zkuste to co nejméně. Můžete zkusit např. meduňkové čaje, které bývají v takových chvílích taky dost účinné. Co se ještě může objevit, a pravděpodobně objeví, jsou výkyvy nálad, hlavně do mínusu. Zkuste je také přečkat, pokud by trvaly ještě několik týdnů po vysazení, doporučuji navštívit psychiatra. Vysazování Subutexu není nic příjemného, takže pokud byste měl pocit, že to zvládáte hůř než byste čekal, obraťte se také na odborníka, on posoudí, jak jste na tom.