ZAVISLOST NA PERVITINU
KLARA
DOBRY PODVECER,CHTELA JSEM SE ZEPTAT,ZDA JE CLOVEK KTERY BERE DROGY/NITROZILNE),MAM NA MYSLI PERVITIN A UZ SAM SI PRIZNA,ZE JE ASI NEJSPIS ZAVISLI,ZE BY CHTEL PRESTAT,ALE BOHUZEL TO NEJDE.TA MYSLENKA A TOUHA PO DROZE JE SILNEJSI,TAK ZDA V TAKOVE FAZI,JE SCHOPEN ZACIT ABSTINOVAT SAM,NEBO SPISE S POMOCI PRATEL,2 OSOB,MAX.,KTERI BUDOU PO CELOU DOBU S NIM A NEDOPUSTI,ABY SI DROGU SEHNAL A BYLI S NIM V TECH PRVNICH NEJHORSICH CHVILICH.TAK ZDA SE NEJAKYM PODOBNYM ZPUSOBEM DA ODNAUCIT DROGU BRAT A KOLIK JE NA TO MIN.POTREBA CASU,KDYZ SI CLOVEK APLIKUJE DROGU SKORO KAZDY DEN.DEKUJI ZA ODPOVED.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, možné je všechno, ale praxe napovídá, že někoho 24 hodin hlídat, pokud on sám nemá dost silné vůle si nedat nebo ještě lépe jít na léčení, je dost neúčinné a spíš je to ztráta času a energie. Nejde totiž o fyzický návyk, ale o touhu po droze, která za pár dní nezmizí. K rozhodnutí o abstinenci se musí člověk dopracovat, najít ten správný okamžik. Dá se tomu pomoci např. tak, že se začně bavit s nezávislou osobou, s nějakým odborníkem (např. v Káčku, v ambulantních ordinacích pro závislé apod.) o tom, co ho k drogám táhne a co je naopak jejich nevýhodou. Postupně si tak utřídí, jak to s drogami vlastně má a jestli je už čas přestat, jestli vlastně chce a je na to dost silný.