Liecba alkoholizmu
Natasa
Po niekolkych rokoch pitia alkoholu, som pred dvoma rokmi presvedcila manzela, aby sa zacal liecit. Momentalne berie uz asi rok a pol campral, ale stale ma caste recidivy. Slubil, ze ak este raz tak zacne uzivat antabus, ktory je vraj silnejsi, ale ten sa berie pod dohladom lekara kazdy den - co povazuje on za problem. Chcem sa len spytat, ci ho mam nutit zacat brat Antabus - ci je naozaj silnejsi, alebo to ani nema zmysel, ked on je taky nezodpovedny. Dakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
Mezi Camprelem a Antabusem je jeden zásadní rozdíl: Campral snižuje chuť na alkohol, takže se nemáte chuť napít, nebo alespoň ne tak velkou. Snáze jí odoláte. Antabus vyvolává s alkoholem prudkou reakci, která se vyznačuje nevolností, ... V extrémních případech může být i smrtelná. To alkoholik dobře ví a pití si rozmyslí. Pokud manžel chce a Antabus mu pomůže abstinovat, tak změna má jistě smysl. Pro mě je významná otázka, zda byl manžel na ústavní protialkoholní léčbě. Pokud ne, tak bych ji doporučoval. V případě že byl, doporučil bych novou. To proto, že například antabus je poměrně dosti toxický, manžel relapsuje, není schopen udržet abstiunenci. Pokud abstinovat chce, tak jistě i sám vidí, že ambulantně abstinovat nezvládá. Ústavní léčba s psychoterapií, která vede k poznání příčin abusu a nastavení mechanismů pro zvládnutí abstinence se mi jeví jako moudré řešení.